رضا ممتحن روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پرونده سلامت الکترونیکی اطلاعات و سلامت هر ایرانی را از بدو تولد تا زمان مرگ شامل می‌شود که این اقدام موجب تسهیل و سرعت در تشخیص بیماری، کاهش هزینه‌کرد و افزایش امنیت می‌شود.

وی ابراز داشت:  براساس تفاهم‌نامه بین بیمه سلامت و وزارت بهداشت و درمان باید تا پایان امسال در تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی کشور پرونده سلامت بیماران الکترونیکی ایجاد شود و استان سمنان در این زمینه پیشقدم بوده و تا پایان آذر این طرح ۱۰۰ درصد اجرا می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان ادامه داد: الکترونیکی شدن اطلاعات در بخش سلامت در ۲ بخش، یکی پرونده سلامت الکترونیکی و مکانیزه شدن اسناد بستری و دیگری نسخه نویسی الکترونیکی در بخش سرپایی، پیگیری می‌شود.

به گفته وی، نسخه نویسی الکترونیکی در بخش سرپایی یک طرح ملی است و براساس برنامه ‌چشم‌انداز  در ۳۰ درصد استان باید این طرح اجرا شود و براساس سهم ۳۰ درصدی و زیرساخت‌های موجود، طرح نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان‌های گرمسار و دامغان در استان سمنان در حال اجرا است.

وی یادآور شد: حذف دفترچه های کاغذی و مدیریت بهینه مصرف در بخش درمان از جمله مزایای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک است.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: پنج پزشک در استان ۱۰۰ درصد نسخه‌های خود را به صورت الکترونیک ارائه می‌دهند و تا پایان امسال طبق برنامه چشم‌انداز باید ۵۰ درصد پزشکان نسخه‌های خود را به صورت الکترونیک ارائه دهند.

بیمه سلامت با ۴۹ پزشک عمومی، ۸۹ پزشک متخصص، ۱۰ پزشک فوق تخصص، ۱۶ دندانپزشک در استان سمنان طرف قرارداد است و بیمه شدگان با مراجعه به این پزشکان نیاز به پرداخت تعرفه آزاد ندارند.
از جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان بیش از ۲۱۰ هزار نفر در حدود ۳۰ درصد جمعیت استان زیر چتر بیمه سلامت هستند و از خدمات درمانی بیمه سلامت استفاده می کنند.

سوم تا نهم آبان به عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.