امیر عبدوس روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: شکارچیان متخلف از چند روز قبل در نزدیکی محل صید پرنده خانه ای اجاره کردند و با پهن کردن تور در چند نقطه پرنده سهره را صید کردند.

وی ادامه داد: خانه استیجاری شکارچیان متخلف با هماهنگی دادستان میامی مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه بررسی کشف و توقیف ۳۶ پرنده سهره  بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان تصریح کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تحویل شدند.

وی یادآور شد: پرنده سهره بیشتر از سمت دریا وارد کشور و استان سمنان می‌شود و بیشتر شکارچیان سهره دارای مجوز صید هستند، اما زنده‌گیری غیرمجاز سهره نیز در این بین توسط شکارچیان متخلف رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: پرنده‌هایی که زنده‌گیری می‌شود به طور معمول به صورت غیرقانونی در داخل یا خارج از کشور فروخته می‌شوند و جریمه سهره طلایی ۲ میلیون ریال و جریمه سهره معمولی ۱۰۰ هزار ریال است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: نیمه نخست امسال ۱۱۱ پرونده در زمینه تخلفات مربوط به محیط زیست در استان تشکیل و ۱۵۷ نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

سهره ها یکی از پرندگان آوازخوان است که انواع مختلفی از آنها در کشورهای مختلف وجود دارد.

۱۶درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان وجود دارد و حدود ۳۰ درصد از انواع گونه های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می کنند.
مناطق حفاظت شده در استان سمنان ۲.۳ میلیون هکتار است و در مجموع بین ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان است که نیاز به حفاظت دارد.

پناهگاه حیات وحش منطقه خوش ییلاق در شاهرود به لحاظ قرارگیری میان دو اقلیم متفاوت ایرانی- تورانی و منطقه هیرکانی از تنوع ویژه و ارزشمندی برخوردار است و با وجود گستره محدود و اندک دارای تنوع جانوی و گیاهی قابل توجهی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.