حبیب الله خجسته پور روز چهارشنبه در رزمایش پدافند غیر عامل سایبری در هنرستان فامیلی شهر سمنان افزود: دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده‌ساز کشور  باید با دانش سایبری آشنا شوند و مخاطرات احتمالی را در این زمینه بشناسند.

وی تصریح کرد: ‌شناسایی تهدیدات نقشی مهم در دست‌یافتن به راهکارهای مقابله دارد و باید این مقوله مورد توجه ‌قرار بگیرد و امید است که دانش آموزان با تسلط بر علوم روز از این کشور و سرزمین دفاع کنند .

خجسته‌پور از پدافند غیر عامل به عنوان انتخاب راه‌های جانشین برای ادامه خدمات در شرایط بحرانی یاد کرد و افزود: رزمایش‌ها باید موجب آگاهی بخشی و هوشیاری جامعه شود.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: رزمایش‌ها نباید فقط نمادین باشد بلکه باید به جامعه آموزش دهد که از تجهیزات و فناوری های خود که هم تهدید است و هم فرصت ،  مراقبت کنند.

اعتماد عمومی از ارکان پدافند غیرعامل است

 نماینده مردم سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در در این رزمایش گفت: اعتماد عمومی به عنوان یک محور اساسی در پیشبرد برنامه های پدافند غیر عامل مطرح است.

احمد همتی اظهار داشت: نتیجه رفتار عده محدودی در کشور منجر به چند قطبی شدن و کاهش اعتماد عمومی در جامعه شده است.‌

وی ادامه داد: برخورد قهری و غیرفرهنگی با برخی مسائل فرهنگی و مورد توجه مردم، موجب ایجاد تفرقه و چندگانگی در کشور و سوء استفاده دشمنان می شود.

همتی یادآور شد: دشمنان قصد دارند تا دین را در مقابل فرهنگ و تمدن ما قرار دهند، در حالی که هیچ گاه دین نگاه مقابل و در تضاد با فرهنگ و تمدن ندارد و امید است به نقطه ای برسیم که تبادل افکار و تعامل در کشور به راحتی انجام شود.‌

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنان به شکل موزیانه ای همان فرمول ارائه شده در شکست و نابودی اتحاد جماهیر شوروی را قصد دارند در ایران و کشورهای منطقه اجرا کنند که لازم است مراقب باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید تمام توانایی‌ها، گفتارها و رفتارهای ما علمی و استاندارد باشد، بیان کرد: هر چه توانمندی خود را افزایش دهیم، توانایی ما در مقابل دشمنان نیز افزایش خواهد یافت .

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به تمام دنیا داشته باشیم، درمی یابیم که  کشورهای توسعه یافته نیز با تکیه بر علم و ایمان به موفقیت رسیده اند ، هر چند که تعبیر ما و آنها از ایمان مجزاست.‌

رزمایش پدافند غیر عامل سایبری در هنرستان فامیلی شهر سمنان  با حضور سردار علی مهدی پور  معاون امور سلامت و جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور و جمعی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد.

هشتم آبان روز پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.‌

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.