شهید ابراهیمی، فرزند محمدباقر و عذرا، یکم فروردین ۱۳۴۵ در روستای گرمن از توابع شهرستان شاهرود در خانواده‌ای متدین متولد شد و از همان زمان کودکی، زیرک و چابک بود و  در امور زندگی و کشاورزی به خانواده کمک می‌کرد.

این شهید بزرگوار روز به روز رشد یافت و مدرسه را تا کلاس سوم ابتدایی ادامه داد، او در مقایسه با هم سن و سالانش درک بالایی داشت و به خوبی رنج پدر را برای تأمین معاش خانواده می‌فهمید به همین دلیل  درس را رها کرد و برای کمک به پدرش در تامین مخارج زندگی مشغول به کار نجاری شد.

این شهید والامقام، مهربان و خوش قلب بود و به خواندن نماز اول وقت توجه زیادی داشت و همواره در تلاش بود حقی از کسی ضایع نشود و با شروع جنگ تحمیلی طاقت ماندن در شهر و سکوت در برابر تجاورز بیگانگان به خاک وطن را نداشت به همین دلیل با سماجت و پافشاری رضایت خانواده را برای اعزام به جبهه گرفت.

شهید ابراهیمی ۱۵ سال بیشتر سن نداشت که به عنوان بسیجی از طرف سپاه شاهرود تیپ ۲۱ گردان کربلا گروهان امام حسن(ع) به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت. این شهید جلیل القدر،  ۶ بار و در حدود ۱۱ ماه و ۲۹ روز  در جبهه در بخش‌های مختلف پابه پای دیگر رزمندگان شجاعانه جنگید.

شهید ابراهیمی در یکی از عملیات‌ها دست راستش به شدت آسیب دید و 15 درصد جانبازی داشت، اما به محض بهبودی به جبهه رفت و در بازگشت از جبهه به کمک پدر می‌شتافت و سرانجام در چهارم فروردین ۱۳۶۵ در عملیات پدافندی در منطقه فاتک فاو در اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

وی در وصیت نامه خود خطاب به ملت آورده است: برای دفاع از اسلام جانفشانی کنید و از هیچ‌چیز نهراسی که خداوند آرام‌کننده قلب‌ها و یاور مظلوم است، نگذارید اسلحه برادران شهیدتان بر روی زمین بماند و در دفاع از کشور پیشقدم باشید.

 پیکر مطهر  شهید ابراهیمی، در گلزار شهدای زادگاهش واقع در گلزار شهدای گرمن به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.