علی اکبر عرب خراسانی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در سالن جلسات ساختمان بسیج علمی و پژوهشی استان سمنان ابراز داشت: سال گذشته ۲ هزار دانش آموز از استان به اردوی راهیان نور اعزام شدند و امسال اعزام سه هزار دانش‌آموز به مناطق جنگی جنوب کشور و ۵۰۰ دانش‌آموز به مناطق عملیاتی غرب کشور برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان سمنان به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی جوانان با ارزش های دفاع مقدس، ارتقای سطح فکری و معنویت در جامعه و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی، چند طرح مانند طرح شهید بهنام با همکاری سه جانبه مدرسه، خانه و مسجد، طرح امیدان و طرح یادواره شهدای دانش‌آموز را در استان سمنان دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: طرح امیدان به ابتکار بسیج دانش‌آموزی استان سمنان اجرا می‌شود و امید است این طرح راهبردی و کاربردی در مدارس کشور به نتیجه برسد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: در طرح امیدان ۲۵ هزار دانش‌آموز استان در زمینه‌های مختلف مانند فرهنگی، علمی و قرآنی آموزش می‌بینند.

عرب خراسانی یادآور شد: استان سمنان بیش از ۱۲۳ هزار دانش آموز دارد که از این تعداد ۴۸ هزار دانش‌آموز در بسیج عضویت دارند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: افزایش انگیزه و آگاهی بخشی و دانش افزایی دانش آموزان از جمله اهدافی است که در تشکل بسیج دانش‌آموزی پیگیری می‌شود.

از هفتم آبانماه، سالروز شهادت دانش آموز بسیجی محمدحسین فهمیده، تا ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، به عنوان هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.