احسان منصور کیایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روزهای گذشته ۱۳ هزار و ۶۸۷ زائر اربعین از طریق ناوگان عمومی استان سمنان جا به جا شدند.

وی با بیان اینکه ۲۸۷ دستگاه اتوبوس از سمنان برای اعزام زائران اربعین حسینی در سه هفته گذشته به مرز مهران اعزام شد، ادامه داد:  ۶۳ دستگاه اتوبوس از سمنان به شلمچه، ۲ دستگاه اتوبوس به چذابه و سه دستگاه اتوبوس به مرز خسروی اعزام شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه‌های استان سمنان ادامه داد: روزهای گذشته از طریق ناوگان عمومی استان سمنان ۱۱ هزار و ۳۲ زائر از سمنان به مرز مهران اعزام شدند.

منصورکیایی اضافه کرد: همچنین روزهای گذشته ۷۹ کامیون به صورت رایگان از سمنان برای انتقال تجهیزات موکب‌های استان در مرز و نقاط مختلف کشور به نقاط مرزی مشترک با کشور عراق اعزام شدند.

وی تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌ها ۸۰ درصد زائران استان سمنان تا روز سه‌شنبه این هفته به استان بازمی‌گردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: اکنون ۱۶ نفر از کارکنان این اداره کل در مرزهای کشور عراق حضور دارند و نظارت‌های مستمری بر نحوه خدمات‌رسانی ناوگان عمومی استان به زائران وجود دارد.

شمار مشتاقان پیاده‌روی اربعین حسینی این استان با نام‌نویسی در سامانه سماح در سال جاری ۲۹ هزار نفر بود.

برای مراسم اربعین سال ۱۳۹۸ با توجه به توافق ایران و عراق ، زائران ایرانی می توانند از دهم شهریور ۹۸ تا هفتم آبان این سال بدون گرفتن روادید به شرط ثبت نام در سامانه سماح و داشتن گذرنامه معتبر وارد عراق شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.