هم اکنون تردد زئران از مرز رسمی خسروی در جریان است و به صورت روان انجام می شود ضمن اینکه تعدادی از زائران نیز از این مرز رسمی به سمت کربلای معلا عزیمت می کنند.

ورود زائران از مرز خسروی به داخل کشور هم اکنون بیشتر از خروج زائرانی است که از این مرز عازم عراق هستند.

تمامی مسئولان پای کار هستند و خدمات رسانی به زائران نیز در مرز رسمی خسروی از سوی دستگاه های مستقر در مرز و همچنین موکب ها درحال انجام است.

 اتوبوس ها نیز برای انتقال زائران در مرز خسروی مستقر هستند و نسبت به جابجایی آنها اقدام می کنند.

فرماندار قصرشیرین گفت: از صبح امروز شاهد بازگشت تعداد زیادی از زائران از مرز رسمی خسروی به داخل کشور هستیم و شمار زائرانی که از این مرز وارد کشورمان می شوند نسبت به روزهای گذشته پرحجم‌تر اما روان‌تر است.

مرادعلی تاتار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بازگشت زائران به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی انجام می شود و تمام تمهیدات لازم برای پذیرش زائران از این مرز رسمی اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: تا روز گذشته ۱۴۵ هزار زائر از مرز خسروی عازم عراق شده و بیش از ۲۵ هزار زائر هم از طریق این مرز به کشور بازگشته اند.

وی ادامه داد: ۵۶ گیت گذرنامه در مرز خسروی فعال است و زائران بدون هیچ محدودیتی می توانند از این مرز تردد کنند.

وی از فراهم بودن ظرفیت اسکان ۲۰ هزار تن از زائران در قصرشیرین و مرز خسروی خبرداد.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۸، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.         

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.