لطف‌الله رضایی عصر سه‌شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: امسال ۳ هزار و ۱۶۱ هکتار از باغ های استان سمنان به سیب اختصاص دارد که از این وسعت ۲ هزار و ۲۳۹ هکتار باغ‌ سیب بارور و ۹۲۱ هکتار باغ‌های نهال سیب است.

وی با بیان اینکه سال گذشته از باغ‌های استان سمنان ۳۲ هزار و ۲۲۹ تن سیب برداشت شد، ادامه داد: سال گذشته وسعت باغ‌های غیربارور و نهال این محصول ۸۸۹ هکتار و وسعت باغ‌های بارور ۲ هزار و ۹۴ هکتار بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: امسال وسعت باغ‌های بارور و غیربارور سیب در استان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نیمی از باغ‌های سیب استان سمنان در شهرستان شاهرود قرار دارد، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از باغ‌های سیب در شهرستان‌های دامغان و سمنان و بقیه در سایر شهرستان‌های استان پراکنده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سیب از محصولات باغی است که در مناطق معتدل و سرد تولید می‌شود، افزود: در استان سمنان انواع مختلف سیب زرد، قرمز و گلاب از سوی باغداران این استان تولید می‌شود.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.