لطف‌الله رضایی روز سه ‌شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: سال گذشته از ۵ هزار و ۸۹۰ هکتار باغ‌های بارور ۴۳ هزار و ۲۴۴ تن محصول زردآلو برداشت شده بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سال گذشته وسعت باغ‌های غیربارور این محصول یک هزار و ۶۸۵ هکتار بود، تصریح کرد:  امسال سطح باغ‌های غیربارور زردآلو یک هزار و ۸۶۴ هکتار است.

وی، مجموع مساحت باغ زردآلو در استان سمنان را ۸ هزار و ۳۵ هکتار عنوان کرد و گفت: از این وسعت  ۶ هزار و ۷۱۷ هکتار بارور و یک هزار و ۸۶۴ هکتار نهال است.

رضایی با بیان اینکه استان سمنان دومین تولیدکننده زردآلو در کشور است، افزود: بسطام و مجن بیشترین وسعت زیر کشت زردآلوی استان سمنان را دارا است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: رجبعلی، قوامی، قیاسی، جهانگیری، سفید صادراتی و خیبه ای مهم‌ترین ارقام زردآلوی استان سمنان است.

۱۹۸هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار را باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه اراضی در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.