حسین شاکری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تجهیز کتابخانه های عمومی را نخستین اولویت این نهاد بیان کرد و افزود: ساخت کتابخانه های عمومی جدید در اولویت بعدی قرار دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی استان سمنان زیرساخت های فیزیکی خوبی دارند ، ادامه داد: برخی از کتابخانه های عمومی شاهرود  فضا و مکان مناسبی ندارند که باید از مشارکت خیران برای توسعه آن ها استفاده شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان که برای بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود و میامی به شرق استان سفر کرده افزود:تجهیز منابع و امکانات به ویژه در بخش کودک ودر کتابخانه های عمومی روستاها ضروری است.

شاکری ابراز داشت: کودکان و نوجوانان در کتابخانه های عمومی به ویژه در روستاها بیشترین مخاطبان و مراجعان را تشکیل می دهند که باید با توجه به نیاز آنها دراین حوزه گام برداشت.

وی افزود: بکارگیری تجهیزات نوین الکترونیک در کتابخانه های عمومی برای بهره مندی اعضاء به ویژه کودکان و نوجوانان از برنامه های این اداره کل است.

اکنون ۷۱ کتابخانه عمومی در استان سمنان با ۱۰۶ کتابدار، مشغول به فعالیت است که از این میزان ۵۳ کتابخانه نهادی و ۱۸ کتابخانه مستقل و مشارکتی است.
مردم سمنان با ماهانه حدود ۶ ساعت و ۳۶ دقیقه مطالعه، در میانه جدول رتبه بندی میزان سرانه مطالعه در استان های کشور قرار دارند.

۷۳۵۸/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.