مهیار گرانمهر روز یکشنبه به خبرنگاران ابراز داشت: شهرداری سمنان هم‌ اکنون ۸۰۰ میلیارد ریال طلب ثبت شده در سامانه سماد وزارت اقتصاد و دارایی دارد.

وی اظهار کرد: رشد سریع جمعیت شهری و پراکندگی نقاط جمعیتی شهر به همراه واگذاری برخی از وظایف دولت به شهرداری‌ها، نیازهای مالی شهرداری را افزایش داده است که بخشی از این نیازها از طریق ارزش افزوده و عوارض محلی تامین می‌شود.

گرانمهر ضمن اشاره به تکیه شهرداری‌ها بردرآمد حاصل از ساخت‌ و ساز به‌ طور عام و حصول درآمد از فروش‌ تراکم‌ مجاز و تغییر کاربری به‌ طور خاص، گفت: بدلیل شرایط اقتصادی، درآمد شهرداری از این محل، نوسانی است و درآمد پایدار محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌های بدهکار در صورتی که از طریق تسهیلات و کمک‌های پیش‌بینی شده دولت از طریق بند «و» تبصره ۵ بودجه سال ۹۸ کشور، بدهی خود را بپردازند، می‌توان شاهد افزایش چشمگیر رشد فعالیت‌های عمرانی و اجتماعی در شهر بود.

وی گفت: برخی از ارگان‌های اجرایی با وجود تاکید مقام های ارشد استان اقدامی نسبت به پرداخت این بدهی نداشته‌ و موجب محدود شدن توان مالی شهرداری برای ارائه خدمات شهری ‌شده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان با اشاره به مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض‌های ساختمانی و نوسازی، خودرو و صنفی، بیان کرد: شاید سهم مشارکت مردمی در پرداخت عوارض نسبت به بودجه شهرداری ناچیز باشد اما پشتوانه و قوت قلبی در سنجش رضایت مردمی از روند اجرایی امور شهرداری است.

عمده بدهکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی به شهرداری سمنان مربوط به پرداخت نشدن عوارض احداث بنا و پایان‌کار در زمان ساخت و بهره‌برداری است.

۷۳۵۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.