علی اکبر عرب عامری روز  یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  توزیع سوخت برای ادوات کشاورزی به صورت الکترونیکی به صورت نمونه برای اولین بار، از شهریورماه امسال در استان سمنان اجرا شده است.

وی ادامه داد:  متقاضیان دریافت سوخت ادوات کشاورزی با ثبت کاربرد و درخواست سهمیه خود در سامانه «تجارت آسان جدید» بدون نیاز به مراجعه حضوری پس از تایید در بستر الکترونیک از سوی دستگاه‌های مرتبط مانند سازمان جهادکشاورزی می‌توانند در کمترین زمان سهیمه خود را بر روی عابربانک تحویل بگیرند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان اظهار داشت: حذف کالابرگ، مبارزه با قاچاق سوخت و تسهیل در دریافت سوخت ادوات کشاورزی از جمله اهداف اجرای طرح عابربانک جایگزین کالابرگ است.

وی تصریح کرد: سهمیه سوخت ادوات کشاورزی هر سه ماه توزیع می‌شود و طرح عابربانک جایگزین کالابرگ از وسط دوره اجرا شده و به همین دلیل اکنون امکان اعلام آمار دقیق توزیع سوخت نیست.

وی یادآور شد: آمار دقیق از میزان سوخت سهمیه توزیع شده بین متقاضیان سوخت ادوات کشاورزی از اول مهر امسال به صورت دقیق مورد پایش قرار گرفته و پایان دوره سه ماه و آخر فصل پاییز میزان سوخت توزیع شده اعلام می‌شود.

عرب‌عامری خاطرنشان کرد: توزیع الکترونیکی سوخت ادوات کشاورزی از طریق عابربانک توسط ۳۴ فروشندگی انجام می‌شود.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود (استان سمنان) گفت: طبق آمار سازمان جهادکشاورزی استان بیش از ۹۰ درصد از تراکتورهای سمنان پلاک‌گذاری شده و مشکلی برای دریافت سوخت ندارند و بقیه ادوات کشاورزی که هنوز مراحل پلاک‌گذاری تکمیل نشده با خود اظهاری و ثبت مشخصات تراکتور در مدت محدود می‌توانند سهمیه سوخت دریافت کنند.

عرب عامری خاطرنشان کرد: کشاورزان قبل از ایجاد محدودیت در توزیع سهمیه سوخت از طریق طرح عابربانک جایگزین کالابرگ در خصوص پلاک‌دار کردن تراکتورها اقدام کنند.

در سال گذشته بیش از ۲۴ میلیون لیتر سوخت برای ادوات کشاورزی در استان سمنان توزیع شد.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.