علی اکبر عرب عامری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه بیشترین میزان قاچاق سوخت مربوط به ورودی‌های استان در شرق و غرب است، افزود: بیشترین میزان سوخت قاچاق کشف شده مربوط به شهرستان‌های گرمسار و شاهرود در ایستگاه بازرسی شهید نوری است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان به دلیل برخورداری واحدهای تولیدی و مصرف کنندگان از نعمت گاز، میزان مصرف نفت کوره اندک است، ابراز داشت: میزان قاچاق نفت کوره در سه ماهه امسال در استان ناچیز بود.

عرب عامری خاطرنشان کرد: اختلاف قیمت زیاد فرآورده‌های نفتی به طور خاص بنزین و نفت‌گاز در کشور با کشورهای همسایه، قاچاق سوخت را برای سودجویان جذاب کرده و برنامه ریزی‌های نرم افزاری لازمه مقابله با پدیده شوم قاچاق سوخت است

وی ادامه داد: با فعال شدن دوباره کارت سوخت، میزان مصرف بنزین در کشور واقعی می شود و ضمن جلوگیری از قاچاق بنزین، می‌توان برنامه ریزی‌های مدیریتی در خصوص میزان تولید و توزیع سوخت داشت.

وی، اجرای طرح پیمایش و طرح تجارت آسان را از جمله طرح‌های اجرا شده برای جلوگیری از قاچاق سوخت عنوان کرد و یادآور شد: در طرح پیمایش میزان سوخت متناسب با عملکرد و فعالیت ناوگان حمل و نقل تعیین می‌شود.

عرب عامری بیان کرد: طرح تجارت آسان مربوط به مصرف کنندگان جزئی و عمده چهار فرآورده اصلی مانند نفت گاز  و نفت سفید است و متقاضیان دریافت سوخت برای مصارف غیرحمل و نقلی باید سفارش خود را  در سامانه تجارت آسان ثبت کنند.

مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان گفت: روزانه سه میلیون و ۸۰۰ هزار تا چهار میلیون لیتر از چهار فرآورده اصلی شامل بنزین، نفت‌گاز، نفت سفید و نفت‌کوره در استان سمنان توزیع می‌شود.

در استان سمنان۶۵ محل عرضه بنزین و نفتگاز و ۴۲ جایگاه عرضه گاز سی ان جی وجود دارد.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.