امیر عبدوس روز شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت:  شکارچیان غیر مجاز که در اقدامی بی رحمانه به شکار ٤ راس قوچ و میش پرداخته بودند، در عملیات شبانه یگان حفاظت شهرستان سرخه دستگیر شدند.

وی افزود: این شکارچیان غیربومی با راهنمایی و هدایت یک فرد بومی از روستای امامزاده عبدالله در منطقه شکارممنوع خنار در اقدامی بی رحمانه و غیرانسانی ۲ راس قوچ و ۲ راس میش وحشی را  به صورت غیرمجاز شکار کردند.

عبدوس با بیان اینکه دیدن تصاویر لاشه این شکارها دل هرانسان و دوستدار محیط زیست را به درد می آورد، تصریح کرد: این قبیل انسان ها خیانت کار به نسل آینده و فرزندان خود و از بین برنده حیات وحش هستند.

وی یادآور شد: از  متخلفان یک قبضه اسلحه گلوله زنی، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی قاچاق و مقداری مهمات کشف و ضبط شد و متخلفان نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان خاطرنشان کرد: محیط بانان استان به صورت ۲۴ ساعته در تمامی مناطق استان در حال گشت زنی و انجام وظیفه هستند و با کمک مردم محلی و همیاران محیط زیست از حیات وحش حفاظت می کنند.

منطقه خنار در حد فاصل ۲۲ کیلومتری شهرستان سمنان و ۵۵ کیلومتری شهرستان گرمسار در شهرستان سرخه واقع شده  و در سال ۱۳۷۱  با وسعت ۳۶ هزار و ۴۷۶ هکتار به‌عنوان منطقه شکار ممنوع خنار ثبت شد. این منطقه با توجه به گستردگی و شرایط توپوگرافی و پوشش گیـــاهی متنوعی هم‌چون سرو کوهی یا اورس، زرشک‌گز، تاغ، انواع گون گچی و گون سمنانی و وجـود گونه‌های جانوری از جمله پلنگ، سیاه‌گوش‌، کفتار، گرگ، روباه، گراز، قوچ و میش، کل وبز و آهو، به‌عنوان یکی از مناطق شکار ممنوع کم‌نظیر کشور محسوب می‌شود.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.