گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ بنا به اظهار رامین حسین زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار، در فصل شکار امسال برخی از متخلفان سودجو با در دست گرفتن سلاح های قاچاق اقدام به شکار غیر مجاز می کنند که این موارد در رصد یگان حفاظت این اداره است.
وی افزود: در همین راستا، طی گشت و کنترل و پیگیری دقیق گزارش های رسیده، تعداد 10 قبضه سلاح شکاری قاچاق که فاقد پروانه حمل سلاح بوده اند، کشف و ضبط شد.
او گفت: ماموران یگان حفاظت با دریافت گزارشی مبنی بر تکرار اقدام مجرمانه توسط یک شکارچی غیر مجاز، با دریافت حکم قضایی اقدام به تفتیش از منزل مسکونی او کردند که در پی آن یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.
حسین زاده ادامه داد: همچنین شکارچیان دو راس کل و بز و یک قلاده پلنگ نیز دستگیر و پرونده آنان در محاکم قضایی شهرستان رودبار در حال رسیدگی است.
شهرستان رودبار با چهار بخش مرکزی، خورگام، رحمت آباد و بلوکات و عمارلو در 67 کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.
طبق اعلام اداره کل محیط زیست گیلان پروانه شکار در استان تا پایان بهمن ماه جاری تمدید شده و شکارچیان مجاز خواهند بود صرفا در روزهای پنجشنبه و جمعه در هر سفر یا روز شکار، از پرندگان خشکی زی نظیر کبک تا دو قطعه و از پرندگان آبزی چهار قطعه را شکار کنند و روزهای شکار هم برای روزهای پنجشنبه و جمعه در نظر گرفته شد.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.