مراد خادم روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ایست و بازرسی پلیس راه‌ کشور اگر دام‌های سبک و سنگین دارای پلاک نباشند، به عنوان قاچاق توقیف می شوند.

وی خاطر نشان کرد: با آغاز  طرح پلاک‌کوبی در ماه‌های گذشته بسیاری از دام‌های سبک و سنگین که فاقد پلاک بودند، به نفع دولت توقیف شدند.

مدیرکل امورعشایری استان سمنان سمنان ادامه داد: عشایر استان ۷۴ هزار دام سبک و سنگین دارند که در گام اول پلاک‌گذاری ۱۰ هزار راس دام در دست اجرا است.

خادم تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پلاک‌گذاری تمامی دام‌های سبک و سنگین عشایر استان سمنان تا پایان امسال انجام می شود و اجرای این طرح بعد از مدت زمان تعیین شده تمدید نمی شود.

وی اضافه کرد: طرح پلاک‌گذاری با تعیین کد ۱۵ رقمی و ثبت در سامانه انجام می شود و براساس این راهبرد تمامی دام‌های استان شناسنامه‌دار می شود.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: اجرای این طرح در جلوگیری از قاچاق کالا در استان تاثیرگذار است و با اجرای این طرح، دامداران به صورت هدفمند به خرید و فروش دام اقدام می کنند.

حدود ۴۸ میلیون گوسفند ،۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس بز و ۸ میلیون رأس گاو در سطح کشور وجود دارد و در مجموع نزدیک ۷۵ میلیون دام در ایران باید پلاک‌گذاری شود.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.