حجت الاسلام سید محمد حسینیان روز پنجشنبه در آیین صبحگاه مشترک و گلباران گلزار شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: ابتکارهای مردم، ایثار، فداکاری، نوآوری نیروهای نظامی و خون شهدا، از دلایل اصلی پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود. 

وی اضافه کرد: دفاع ایران در جنگ هشت ساله، دفاع همه جانبه، آگاهانه و جنگی جهانی در برابر ۴۰ کشور حامی عراق بود که عراق در آن زمان با تمام ادوات روز دنیا به جنگ ایران آمد. 

حسینیان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس، فرصتی برای نشر و تقویت اهداف نظام و یادآور حماسه های بی بدیل فرزندان ایران بود که سربلندی، عزت و افتخار را به همراه داشت. 

امام جمعه دامغان ادامه داد: انسجام، وحدت و همدلی زمان جنگ و رسیدن به عزت و اقتدار، نشان داد که هم اکنون نیز می‌توانیم با حفظ وحدت و همدلی خود، تمام مشکلات کشور را پشت سر بگذاریم.

دفاع مقدس عاملی برای اقتدار ایران

فرمانده سپاه ناحیه دامغان نیز در این آیین گفت: هفته دفاع مقدس زینت بخش اندیشه های ناب و رشادت های غیور مردان و شهیدان است. 

محمدحسین تقی پور خاطر نشان کرد: امروز با صادر شدن انقلاب ایران به دنیا، نام پر افتخار شهیدان بر تاریخ ایران اسلامی می‌درخشد.

وی عنوان کرد: قدردانی و زنده نگهداشتن یاد شهیدان عملی والا است که همواره باید بر آن اهتمام داشت.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و ایستادگی عزت مندانه ملت غیور ایران، امروز عامل مهمی برای اقتدار، عزت، سربلندی و درخشش نام ایران در سطح بین المللی است.

در دوران دفاع مقدس ۱۶ هزار رزمنده و بسیجی دامغانی در بیش از ۲۰ عملیات بزرگ و کوچک حضور داشتند. شهرستان دامغان ۶۳۰ شهید، یک هزار و ۶۰۰ جانباز و ۳۳ آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و سه شهید تقدیم جبهه مقاومت در سوریه نموده است.

در حال حاضر ۳۰ هزار بسیجی سازمان یافته در قالب ۱۸ قشر و ۱۰۵ پایگاه بسیج در شهرستان فعالیت دارند.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.