اعتراض شهروندان مجتمع ۶۴ واحدی بازنشستگان سپاه به علت نبودن انشعاب‌های آب و مشکلات ناشی از آن مانند قطعی و هزینه‌های بالا و هم چنین مشکل واگذاری منازل شان عنوان شد.

مهین خیرآبادی یکی از افراد حاضر در این تجمع به خبرنگار ایرنا گفت: گرمای سخت تابستان با قطعی مکرر و طولانی برق و آب به دلیل مشکلات زیرساختی برای ما جهنمی غیر قابل تحمل ایجاد کرد.
به گفته وی، ۶۴ واحد این مجتمع که در کوچه ۴ خیابان حافظ واقع است، دارای یک کنتور آب است.
خیرآبادی دلیل این امر را بدهی ۲۵ میلیون تومانی پیمانکار مجتمع به شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان عنوان کرد و گفت: این شرکت نیز شرط واگذاری کنتورها را تسویه بدهی مذکور اعلام می‌کند.
وی مدعی شد یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سمنان از سرمایه‌گذاران این مجتمع است که حدود ۲ سال است به خریداران واگذار شده و تاکنون مشکلات آن حل نشده است.
این شهروند سمنانی ادامه داد: سال گذشته پیمانکار و سرمایه‌گذاران این مجتمع تصمیم گرفتند ۱۲ میلیون تومان بدهی به شرکت آب و فاضلاب از طرف ساکنان تامین شود و بقیه را سرمایه گذاران پرداخت کنند.
وی اضافه کرد: ساکنان با جمع آوری مبلغ درخواستی در سال گذشته همچنان در انتظار واگذاری انشعاب‌های آب هستند.
به گفته خیرآبادی، یکی از اعضای شورای شهر سمنان ( که ادعا می شود از سرمایه گذاران مجتمع است) این شهروندان را امروز به سالن جلسات شورا دعوت کرد و صحبت های آن‌ها را شنید و در پاسخ به آنان گفته است که بقیه مبلغ برای واگذاری انشعاب‌های آب را نیز باید خود ساکنان تامین کنند.
نبود آسفالت مناسب نیز مشکلات بسیاری برای رفت و آمد ساکنان ایجاد کرده است.
فاطمه حسینی یکی دیگر اهالی این مجتمع نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برای ۶۴ خانوار این مجتمع تنها یک سطل زباله از طرف شهرداری تعبیه شده است.
به گفته وی این سطل همیشه از زباله سر ریز است و محل تجمع سگ و گربه و همچنین حشرات و موجودات موذی شده است.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان درباره مشکل ساکنان این مجتمع به ایرنا گفت: بدهی اولیه این مجتمع ۲۵ میلیون تومان بوده که در حال حاضر به ۳۳ میلیون تومان افزایش یافته است.
روح الله صابریان ادامه داد: پیمانکار این مجتمع قبل از واگذاری واحدها به متقاضیان باید اقدام به تسویه حساب و خرید انشعابات می کرده است که انجام نشدن این امر از نظر ما غیرقانونی است.
وی اضافه کرد: با این وجود شرکت آب و فاضلاب برای حل مشکلات ساکنان این مجتمع ملاحظاتی برای واگذاری انشعابات را در نظر گرفت که به ظاهر اختلافی میان هیات مدیره  این مجتمع با پیمانکار وجود دارد که برای خرید انشعاب خود اقدام نمی کنند.
وی تاکید کرد: ظاهرا یک واحد اقدام به خرید کرده است اما دیگر واحدها به دلیل اختلافات مذکور اقدامی نکرده اند.
صابریان ادامه داد: کاربری تنها کنتور این مجتمع آزاد و بنایی است که نسبت به کنتورهای خانگی هزینه بیشتری برای ساکنان به همراه دارد با این وجود پیمانکار هیچ اقدامی نسبت به تغییر کاربری انجام نداده است.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.