علیرضا آشناگر شنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت خانواده در سالن غدیر استانداری افزود: میانگین ابتلا به سرطان در مردان در جهان به ازای هر ۱۰۰هزار نفر ۲۰۵ نفر و در استان سمنان ۱۷۸ نفر و میانگین ابتلای زنان به سرطان در جهان ۱۶۵ و در استان ۱۵۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است.
وی ابراز داشت: فعالان حوزه سلامت نگران روند افزایشی بیماری هستند و پیشگیری، کنترل و درمان این بیماری‌ها در اولویت کاریشان قرار دارد.
استاندار سمنان با بیان اینکه نباید ترس در جامعه بابت ابتلا به سرطان ایجاد کرد، یادآور شد: دانشگاه های علوم پزشکی شاهرود و سمنان برنامه عملیاتی برای کنترل و پیشگیری از سرطان را ارایه دهند تا برنامه‌ریزی بر این اساس انجام شود.
وی با تاکید بر مبارزه با بیماری‌ها از طریق آموزش و مشاوره، تصریح کرد: کم تحرکی نقشی مهم در ابتلا به سرطان دارد ، باید ترویج فرهنگ ورزش و تحرک در جامعه جدی گرفته شود.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۹ در حوزه سلامت معطوف به تکمیل طرح‌های عمرانی در مقابله با سرطان است.
وی اضافه کرد: یک مرکز غربالگری سرطان در شاهرود دایر است و در سمنان نیز در دست ساخت است و با قول مساعد وزیر بهداشت در سفر به استان، این طرح تا پایان سال تکمیل می‌شود.
استاندار سمنان گفت: ورزش با بازگشایی مدارس و ایجاد فضای شاد و نشاط اجتماعی مورد توجه جدی قرار بگیرد.
استان سمنان بیش از ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.
در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت خانواده درباره وضعیت استان در ابتلا به سرطان با حضور مسئولان استانی بحث و تبادل نظر شد.

۷۳۴۲/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.