علیرضا آشناگر روز سه شنبه در نشست شورای معادن استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: در برداشت از معادن استان باید پیوست‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد و توسعه اقتصادی بدون توجه به رضایت مردم در مناطق شهری و روستایی مورد پذیرش نیست‌.
وی خاطر نشان کرد: اگر استخراج معدن باعث بروز مشکلاتی مانند کم‌آبی یا دغدغه‌های دیگر برای روستاهای اطراف شود، براساس قانون و ارزیابی باید جلوی ادامه فعالیت آن گرفته شود.
استاندار سمنان ادامه داد: حمایت از فعالان اقتصادی و معدنکاران همواره مورد تاکید است و با اجرای طرح‌های مختلف اشتغال‌آفرین می توان روند کاهش آمار بیکاری در استان را سرعت بخشید.
آشناگر اضافه کرد: در اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی، مطالبه‌های مردم باید مورد توجه قرار گیرد و نباید برای کشف و استخراج معدن مشکلاتی برای اهالی منطقه به وجود آید.
استاندار سمنان گفت:‌ تمام تلاش مسئولان استان در راستای افزایش رفاه و رفع دغدغه‌های مردم است و توسعه اقتصادی بدون توجه به رضایت شهروندان بی‌معنا است.
آشناگر تصریح کرد: اگر معدنی با مشکل کم‌آبی مواجه است و در کنار این معدن یک یا چند روستا قرار دارد باید در وهله اول تامین آب آشامیدنی سالم اهالی روستاهای منطقه مدنظر باشد و در گام دوم‌ برای توسعه اقتصادی می توان اقدام هایی انجام‌ داد.
استاندار سمنان گفت: ظرفیت‌های‌ معدنی و اقتصادی استان برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال قابل‌توجه است که با تلاش مسئولان باید از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را برد.
در این نشست در ارتباط با معادن واقع در منطقه استحفاظی هوا و فضای جنوب سمنان، درخواست تعطیلی موقت و محاسبه حقوق دولتی تعدادی از معادن استان تصمیم گیری شد.
۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک ، ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۱۵ درصد سولفات سدیم، ۱۵ درصد زغال سنگ و ۲۰ درصد کرومیت کشور در سمنان وجود دارد و سالانه نزدیک به ۱۶ میلیون تن مواد معدنی استخراج  در استان استخراج می شود.
بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن سمنان استخراج می‌شود. این استان از لحاظ استخراج مواد معدنی رتبه ششم و در شاخص تعداد معادن رتبه پنجم کشور را دارد.
۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.