نیره کاشی روز دوشنبه در گفت ‌و گو با ایرنا بیان کرد: سوگواره ملی عاشورایی «عطر سیب» از هفتم تا یازدهم مهر ۹۸ در تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بازگویی وقایع عاشورا و حوادث کربلا در قالب برنامه‌های هنری مختلف در این سوگواره هدفگذاری شده است.

وی محوریت برنامه‌ها را مصائب امام حسین(ع) و یارانش در حادثه کربلا عنوان کرد و ادامه داد: اجرای تعزیه، نقالی و شعرخوانی شاعران آیینی برخی از برنامه‌های این سوگواره است.

به گفته دبیر چهارمین سوگواره «عطر سیب» اجرای گروه موسیقی مذهبی و آییینی از دیگر برنامه‌های این سوگواره است.

حضور تعزیه‌خوان‌های بین‌المللی و شاعران ملی در سوگواره

کاشی با اشاره به حضور گروه تعزیه‌خوانی بین‌المللی غدیر در این سوگواره، بیان کرد: این گروه متشکل از تعزیه‌خوان‌های استان‌های قم، اصفهان و تهران است که در پنجمین سوگواره ملی عطر سیبب به اجرا تعزیه می‌پردازند.

وی از حضور شاعران برجسته کشوری در این سوگواره خبر داد و گفت: علاوه بر شاعران استان سمنان، شاعران برجسته استان‌های قم، تهران و مرکزی نیز در این سوگواره به اجرای برنامه می‌پردازند، امیر حسین آکار، حامد تجری، علی مردی‌پور، محمد صمیمی و مهدی رحیمی از جمله این شاعران هستند که در این سوگواره حضور خواهند یافت.

وی، از اجرای برنامه پرده‌خوانی در سوگواره «عطر سیب» سمنان خبر داد و گفت: در این برنامه یکی از پرده‌خوانان مطرح کشور با نام «مرشد محمداحدی» از استان تهران به اجرای برنامه می‌پردازد.

پنجمین سوگواره «عطر سیب» به همت موسسه فرهنگی هنری شمسه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان سمنان از هفتم مهر به مدت پنج روز بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن تئاتر شهر فرهنگسرای کومش سمنان به صورت رایگان برگزار می‌شود و شرکت عموم افراد در آن آزاد است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.