حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پنجمین دوره مسابقات استانی نگاره های محرم از 20 شهریور ماه به مدت یک ماه فراخوان شد که در این مدت هزار و 700 اثر به دبیرخانه این مسابقات ارسال شد.
وی ادامه داد: مسابقات نگاره های محرم در چهار رشته نقاشی، روزنامه دیواری، دلنوشته و شعر برگزار شد که آثار رسیده، امروز و فردا در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان به نمایش گذاشته می شود.
وی بیان کرد: بخش نقاشی این مسابقات ویژه دوره ابتدایی، روزنامه دیواری ویژه متوسطه اول، دلنوشته ویژه متوسطه دوم و شعر ویژه دانشجویان بوده است.
فضیلت با اشاره به اینکه دشمن برای مقابله با دین و تشییع از ابزار های گوناگونی استفاده می کند، بیان داشت: برای مقابله با دسیسه های دشمن باید هوشیار باشیم و جهت مقابله با این دشمنی ها از ابزارهای تاثیر گذار مانند هنر استفاده کنیم.
وی با اشاره به فرهنگ غنی عاشورا بیان کرد: هنرمندان می‌توانند با توجه به قابلیت های هنر جهت نهادینه کردن فرهنگ دینی و عاشورایی، آثار و مفاهیم تاثیر گذاری را خلق کنند که برگزاری مسابقات نگاره های محرم نیز با این هدف بوده است.
فضیلت گفت: آیین اختتامیه و اهدای جوائز به برترین ها نیز ساعت ١٥ سیزدهم آبان در سالن تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار خواهد شد.
پنجمین دوره مسابقات نگاره های محرم توسط موسسه فرهنگی جوانه های امید قومس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سمنان برگزار شد.
7408/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.