سرهنگ تقی کبیری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تصادف موتورسیکلت و کامیون شامگاه سه شنبه نوزدهم شهریور ۹۸ در ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه در کیلومتر ۹ محور دامغان- جندق سه تن را به کام مرگ فرستاد.

وی بیان کرد: در برخورد این دو وسیله نقلیه در محور دامغان- جندق دو نفر در دم جان باختند و یک نفر نیز در بیمارستان دامغان فوت کرد.

رئیس پلیس راه استان سمنان با اشاره به عزاداری مردم دامغان طبق آیینی کهن در روز یازدهم محرم، تصریح کرد: با توجه به آیین سنتی عزاداری در این شهرستان، محورهای مواصلاتی استان سمنان در محدوده دامغان از بعدازظهر امروز پرحجم و در برخی نقاط نیمه سنگین پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ترافیک در تمام محورهای استان سمنان روان است.

کبیری با بیان اینکه در تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی محورهای روستایی و فرعی استان سمنان از ترافیک پرحجمی برخوردار بود، اضافه کرد: در شب تاسوعای حسینی ترافیک محور تهران به سمت مشهد پرحجم و نیمه سنگین و در شب عاشورای حسینی ترافیک به سمت تهران نیمه سنگین و پرحجم بود.

رئیس پلیس راه استان سمنان یادآور شد: رانندگی طولانی علت اصلی خستگی و خواب آلودگی و ناتوانی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه است که عامل اصلی واژگونی خودروی مسافران نیز شناسایی می‌شود.

در نظر گرفتن زمان استراحت در بین رانندگی طولانی برای رفع خستگی، مهم‌ترین توصیه پلیس راه استان سمنان برای جلوگیری از واژگونی است که سهمی حدود ۶۵ درصدی در تصادفات رانندگی جاده‌ای در استان سمنان دارد.

حدود ۶۰۰ کیلومتر از مسیر ۹۰۰ کیلومتر تهران- مشهد و بخش قابل توجهی از محور مشهد- قم به نام آزادراه حرم تا حرم از استان سمنان عبور می کند، این مسیر سالانه میزبان تردد حدود ۲۰ میلیون زائر است.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.