ایرج مصطفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارندگی‌ ها از ابتدای مهر ۹۷ تا شانزدهم شهریور امسال ۱۴۴.۷ درصد از بارش آبی این استان را تامین کرد.
وی بیان کرد: میزان باران در سمنان ۶۹.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و در مجموع در این سال آبی ۱۵۹.۴ میلیمتر باران در این استان به ثبت رسید.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۷ تا شانزدهم شهریور امسال میزان ثبت متوسط بارش استان سمنان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۹۳.۹ و در بلندمدت ۱۰۹.۲ میلیمتر ثبت شد.

وی با اشاره به وضعیت بارش ها در کشور، تصریح کرد: براساس اعلام مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، متوسط بارندگی ایران در بازه زمانی سال زراعی جاری از مهر ۹۷ تا شانزدهم شهریور امسال، نسبت به بلندمدت ۳۷.۳ درصد و نسبت به سال گذشته در همین دوره ۹۶ درصد افزایش داشت.

مصطفوی ابرازداشت: سمنان در بین استان های کشور، هفتمین استان در شاخص کمترین افزایش بارندگی نسبت به بلند مدت است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: استان لرستان با ۸۸ درصد بیشترین افزایش بارش ها را در مقایسه با بلند مدت در این بازه زمانی دارد و استان اردبیل کمترین افزایش بارندگی را نسبت به بلندمدت با ۲.۲ درصد داشت.

متوسط بارندگی استان سمنان در بلند مدت ۱۲۰ میلی متر عنوان می شود که در سال زراعی ۹۷-۹۶ به ۱۰۷.۹ میلی متر کاهش یافت.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.