ایرج مصطفوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه میانگین بلند مدت بارندگی در مدت یاد شده، 5.5میلیمتر بود، افزود: بیشترین میزان بارش استان سمنان در این مدت، در روزهای بیست و ششم و بیست و هفتم اسفند 97 بوده است.
وی با اشاره به میزان بارندگی در سال زراعی جاری، بیان کرد: میانگین بارندگی این استان از ابتدای مهر 97 تا دهم فروردین امسال، 122.6 میلیمتر بوده که مقایسه این آمار با سال زراعی گذشته که 37.7 میلیمتر بود، رشد 225.1 درصدی را نشان می دهد.
مصطفوی ادامه داد: استان سمنان با ثبت 122.6 میلیمتری بارش در سال زراعی جاری تاکنون، افزایش 59.6 درصدی بارندگی نسبت به بلند مدت را دارد.
وی تصریح کرد: براساس اعلام مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، متوسط بارندگی ایران در بازه زمانی سال زراعی جاری از ابتدای مهر 97 تا دهم فروردین 98، نسبت به بلندمدت 34 درصد و نسبت به سال گذشته در همین دوره 167.5 درصد افزایش داشت.
مصطفوی خاطرنشان کرد: این آمار شرایط استان سمنان را در بین استان های کشور در این بازه زمانی در رتبه پانزدهم قرار داده است.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: سمنان در بین استان های کشور در شاخص تغییر بارش نسبت به بلندمدت، در شرایط بهتر از میانه های جدول کشوری قرار دارد.
به گزارش ایرنا، متوسط بارندگی استان سمنان در بلند مدت 120 میلیمتر است.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.