نوید دانایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: توسعه فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان یکی از اهداف گام سوم طرح تحول نظام سلامت به منظور دستیابی به امان ارایه خدمت بهتر به مردم بوده است که این امر در استان سمنان نیز محقق شد.

وی افزود: افزوده شدن بیش از ۳۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال از جمله دستاوردهای مهم طرح تحول سلامت به همت دولت تدبیر و امید است.

دانایی اضافه کرد: احداث، تجهیز و بهره‌برداری از مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی با مشارکت خیران سلامت به ارزش ۹۸۰ میلیارد ریال نیز کمک بسیار شایانی به مسائل بهداشتی و درمانی استان سمنان کرده است.

فوق تخصص بیماری‌های نوزادان ادامه داد: بهسازی، تجهیز و بهره‌برداری از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی با زیربنای چهار هزار و ۱۷۰ مترمربع و با اعتبار ۵۶ میلیارد ریال از دیگر برکات دولت در حوزه بهداشت و درمان در این استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، به احداث، بهسازی، تجهیز و بهره‌برداری از طرح‌های بهداشتی درمانی به مساحت ۱۵ هزار و ۴۹۰  مترمربع اشاره و بیان کرد: اعتبار اجرای این طرح‌ها نیز ۳۴۰ میلیارد ریال بود.

ساخت ۵۵ طرح جدید حوزه سلامت و بهره‌برداری از دیگر طرح‌ها با اعتبار ۶۶۰  میلیارد ریال در هفته دولت در سمنان آغاز شد. هفته گذشته در سفر یکروزه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به چند شهرستان استان سمنان ۴۰ طرح بهداشتی درمانی با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.