حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر میرعلی اکبری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد ۲۵۰ مبلغ دینی در ماه محرم به شهرهای دیباج، کلاته، امیریه و بیش از ۸۰ روستا اعزام شدند. 

وی افزود: برپایی عزای سیدالشهدا (ع) ،تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، اقامه نماز جماعت، بیان مسائل شرعی واخلاقی، تبیین علت های قیام عاشورا و لزوم امر به معروف و نهی از منکر، از محورهای برنامه های مبلغان اعزامی است. 

میرعلی اکبری به حضور ۵۵ مُبلغ خانم اشاره کرد و افزود: همه مبلغ های اعزامی، هم اکنون در مساجد، حسینیه، تکیه و زینبیه ها به فعالیت های تبلیغی مشغول هستند. 

وی خاطر نشان کرد: این افراد همزمان با ماه محرم با هدف بیان علت و تبیین قیام عاشورا اعزام شدند، ۹۰ نفر از مبلغ های اعزامی از شهرهای قم و مشهد و بقیه روحانیون بومی شهرستان هستند.

میرعلی اکبری ادامه داد: این افراد از روز اول محرم در اماکن مذهبی سطح شهرستان حاضر شدند و تا روز سوم و عده ای تا هفتم شهادت امام حسین(ع) نیز به فعالیت خود ادامه خواهند داد. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان تصریح کرد: برگزاری نماز جماعت، بیان احکام، جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه ، از دیگر اهداف و برنامه های مبلغان است.

بیش از ۳۰۰ هیات عزاداری در شهرستان ۹۵ هزار نفری دامغان فعالیت دارند. این شهرستان دارای ۱۲۱ روستا است که از این ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

۹۸۵۶۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.