محمد باقر منوچهری عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی مطالبی با عنوان افزایش خودسرانه قیمت نان در استان سمنان منعکس شده بود که این خبرها به هیچ عنوان دقیق نبوده و براساس پیگیری‌ها هیچگونه افزایش قیمت در خبازی‌های آزادپز و دولتی‌پز تاکنون گزارش نشده است.

وی خاطر نشان کرد: ورود بخش خصوصی برای خرید گندم در بازار ارتباطی به افزایش احتمالی گندم در بازار ندارد و نظارت‌های دقیق نسبت به عملکرد مسئولان مربوط برای جلوگیری از هرگونه گران‌فروشی نان در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان اضافه کرد: با وجود اینکه دولت گندم را در سال زراعی ۹۸-۹۷ کیلویی ۱۷ هزار ریال خریداری کرد اما این محصول راهبردی در کارخانه‌های آرد کیلویی ۹ هزار ریال فروخته می‌شود.

منوچهری تصریح کرد: براساس گزارش تنظیم بازار افزایش نرخ نان در سمنان و دیگر استان‌های کشور تا پایان سال ۹۸ منتفی است و برای سال‌های آینده تصمیم‌های جدی برای افزایش قیمت نان در کشور گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان نسبت به هر گونه تخلف از قبیل گران‌فروشی نظارت دقیقی دارند و در صورت بروز هرگونه تخلف با اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد قانونی می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: مردم به شایعه افزایش قیمت نان در نانوایی‌های دولتی و آزادپز استان سمنان توجه نکنند.

در استان سمنان حدود ۸۰۰ واحد نانوایی فعالیت می کنند که از این تعداد ۴۰۰ واحد یارانه پز و بقیه آزادپز هستند.

در سال زراعی ۹۸-۹۷ حدود ۲ میلیون و ۴۰ هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار گندم دیم و در مجموع پنج میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان‌های مختلف کشور زیر کشت گندم رفته است، تولید گندم امسال در استان سمنان ۱۱۵ هزار تن برآورد می شود.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.