محسن محمدزاده روز یکشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات دانشگاه علمی کاربردی استان سمنان افزود: نگاه و رویکردهای گذشته که تنها منوط به کمیت بود، موجودیت دانشگاه علمی کاربردی را به مخاطره انداخته بود.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی و کاربردی یادآور شد: امروز مشکل اساسی کشور در بخش اشتغال است و این دانشگاه هم رسالت خود را تامین نیروی ماهر می داند و در این را تلاش می کند.

وی با تاکید بر توسعه کیفی فعالیت مراکز زیر پوشش دانشگاه علمی و کاربردی، تصریح کرد: در ۲۶ سال گذشته این دانشگاه از نظر کمیت رشد بسیاری یافته و در این مسیر فراز و نشیب بسیاری را طی کرده است.

محمدزاده بیان کرد: با مشارکت مراکز آموزش علمی­ کاربردی و واحدهای استانی دانشگاه، سطح‌بندی سال ۹۸ مراکز آموزشی، توسط معاونت نظارت و سنجش انجام شد.

وی تصریح کرد: در فرآیند این سطح بندی، ۲۳۰ مرکز در سطح ۲ (پیوست) قرار گرفتند که در سال گذشته تنها ۲۰ مرکز در این شاخص قرار داشتند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: سطوح تعیین شده نشان از وضعیت جاری هر یک از مراکز آموزشی دارد و در تسهیل روند انتخاب متقاصیان ورود به دانشگاه علمی کاربردی موثر است.

محمدزاده با اشاره به معرفی ۲۶ مرکز برتر استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی، خاطرنشان کرد: ۱۰ مرکز برتر کشوری امسال انتخاب شدند که مرکز علمی کاربردی کلران سمنان جزو آن‌ها است.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فعالیت برخی از مراکز دانشگاه علمی کاربردی متوقف شد، اضافه کرد: سال گذشته ۵۰۲ مرکز در مهرماه پذیرش دانشجو داشتند اما امسال این میزان به ۵۰۳ مرکز با بیش از پنج هزار کد رشته محل رسید.

محمدزاده ابراز داشت: بیش از ۹۵ درصد از مراکز علمی کاربردی در حال حاضر با رئیس یا سرپرست قانونی اداره می‌شوند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی و کاربردی با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد از برنامه‌های جامع علمی-کاربردی به روز شد، اضافه کرد: تمام مراکز این دانشگاه تحت نظارت هستند و باید براساس قوانین موجود فعالیت کنند.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.