جلد اول کتاب «روزشمار انقلاب اسلامی در استان سمنان» وقایع مربوط به سال ۱۳۵۶ و ۶ ماه اول سال ۱۳۵۷ است که در ۱۲۶ صفحه به چاپ رسیده است. حاجیان نژاد دفتر دوم کتاب خود را با وقایع مربوط به مهر و آبان ۱۳۵۷ در ۱۷۸ صفحه نگاشته است که حوزه هنری استان سمنان آن را به چاپ رساند.

نویسنده در جلدسوم کتابش وقایع مربوط به آذر، دی، بهمن و اسفند ۱۳۵۷ را نیز در ۲۰۶ صفحه تالیف کرده است.

زمزم هدایت قم نام انتشارات سه جلد کتاب روزشمار انقلاب اسلامی در استان سمنان است، این سه جلد جزو دانشنامه فرهنگ و تمدن استان سمنان است که در قالب ۱۱۰ جلد پیش بینی شده است.

شماره‌های ۷۲، ۷۳ و ۷۴ این دانشنامه به کتاب روزشمار انقلاب اسلامی در استان سمنان اختصاص داده شده است.

بخشی از کتاب

 سمنان/ ساعت ۹ روز چهارم آذر ۵۷/ فرهنگیان سمنان در سالن دبیرستان پهلوی اجتماع و ساعت ۹:۵۰ روحانیون که عبارت بودند از: [ آیات] سید محمد شاهچراغی و محمدعلی عالمی و (حجج الاسلام) محمدتقی نصیری، علی سالار، محمدباقر عبدوس، علی اکبر ادب، غلامرضا خطائی، حسینی و کمال الدین رازینی به آن‌ها پیوستند. در این جلسه تلگراف آیت الله گلپایگانی به تیمسار ارتشبند ازهاری و اعلامیه ۲۱ ذی‌حجه [امام] خمینی توزیع گردید و «رضا شریفی» دبیر دستور جلسه را قرائت و آن گاه شخصی که از فرهنگیان ساری معرفی شده بود، اظهار داشت: ما از ۱۶ مهر مدت ۲ هفته اعتصاب نمودیم تا این که مأمورین شهربانی در دهات کسانی را که بوی تمدن نبرده، چماق به دستان به دکان‌ها حمله ور شده و زد و خورد شدیدی بین مردم رخ داد و معلمان را تهدید کردند که به کلاس بروند.... 

درباره نویسنده

مرتضی حاجیان زاده در سال ۱۳۵۷ در روستای دروار شهران دامغان متولد شد. وی به دلیل علاقه وافرش به ادبیات، از سال ۱۳۷۵ به سرودن شعر و نوشتن داستان روی آورد اما هیچ یک از این آثار آماده چاپش منتشر نشد. ایشان پس از مدتی همکاری تنگاتنگ خود را با یکی از سایت‌های خبری آغاز و برای آن سایت در موضوعات مختلف مقاله نوشت. علاقه و اشتیاق وی به پژوهش باعث شد در این سال‌ها سه اثر در حوزه‌های مختلف تألیف نماید اما به دلایلی این آثار نیز فرصت انتشار را پیدا نکرد.

وی از سال ۱۳۹۲ همکاری‌اش را با دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری سمنان آغاز کرد. اولین کتاب وی تحت عنوان «رد پایی بر آسمان» مربوط به خاطرات عبدالوهاب ناظمیان به عنوان اولین اثر تاریخ  شفاهی استان در حوزه دفاع مقدس، که حاصل این همکاری بود در سال ۱۳۹۳ منتشر گردید.

وی در سال ۱۳۷۷ به استخدام گمرک جمهوری اسلامی ایران در آمد و در حال حاضر با مدرک فوق لیسانس مدیریت بازرگانی به عنوان کارشناس مسئول امور گمرکی در گمرک سمنان اشتغال به کار دارد.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.