محمد اخلاقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: آمار بیمه‌شدگان در استان سمنان نشاندهنده افزایش اشتغالزایی  و رونق تولید در این استان است.

وی ادامه داد: سال ۱۳۵۷ تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی استان سمنان ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر بود، اما اکنون به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش دولت تدبیر و امید برای رونق تولید و اشتغالزایی، تعداد بیمه شدگان اجباری تحت پوشش تامین اجتماعی استان به ۱۶۱ هزار و ۸۹۲ نفر رسیده است که نشاندهنده افزایش یک هزار و ۲۲۷ درصدی است.

وی افزود: اوایل انقلاب تنها یک گروه بیمه‌ای در استان سمنان وجود داشت، اما اکنون ۸۹ گروه بیمه ای در بیمه تامین اجتماعی برای برخوردداری اقشار مختلف جامعه از مزایای بیمه تعریف شده است.

اخلاقی تصریح کرد: استان سمنان بیش از ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۴۹۱ هزار و ۴۱۳ نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند و آمار گواه پوشش مطلوب بیمه تامین اجتماعی در استان است.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۳۷ نفر سال ۹۷ به پرداخت کنندگان حق بیمه در استان سمنان افزوده شد که آمار حاکی از آن است که فرهنگ بیمه به عنوان یک ضرورت در خانواده‌های استان سمنان نهادینه شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان بیان کرد: ۷۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، این در حالی است که ۵۱ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

اداره کل تأمین اجتماعی استان سمنان با دارا بودن ۱۰ شعبه و با ظرفیت ۲۷۸ نفر نیروی شاغل، چهار کارگزاری در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار و دو شعبه اقماری در آرادان و بیارجمند به بیمه‌شدگان مستمری‌بگیران و کارفرمایان این استان خدمات ارائه می‌دهد.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.