استان سمنان در هفته گذشته (از بیست و ششم مرداد تا یکم شهریور  ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصاد

علیرضا آشناگر استاندار سمنان روز چهارشنبه در نشست خبری در سالن مدیریت بحران استانداری به مناسبت اعلام برنامه‌های هفته گرامیداشت دولت در استان سمنان، گفت: ۸۳۴ طرح هفته دولت ۹۸ در استان، در حوزه‌ها و شهرستان‌های مختلف این استان، آماده بهره‌برداری، سرمایه‌گذاری و کلنگ‌زنی است.

حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان روز چهارشنبه در نشست خبری به همراه علیرضا آشناگر استاندار در سالن مدیریت بحران استانداری به مناسبت اعلام برنامه‌های هفته گرامیداشت دولت در استان سمنان، گفت: ۶۱ طرح اقتصادی در هفته دولت با تعهد ایجاد یک هزار و ۲۶۷ فرصت شغلی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان در سالن همایش دانشگاه دامغان گفت: سمنان با توجه به منابع و موقعیت جغرافیایی، ظرفیت‌های معدنی، صنعتی و کشاورزی، سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تولید ناخالص ملی دارد.

سید عباس دانایی فرماندار سمنان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای بزرگ این شهر،گفت: طرح‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت ‌۹۸ این شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۰۷ درصد افزایش در شاخص آماری و ارزشی داشته است.

بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: هشت طرح صنعتی و معدنی با ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه به مناسبت هفته دولت ۹۸ افتتاح می‌شود.

علینقی حیدریان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان روز پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره کل گفت: ۷۶۲ سازه و عملیات آبخیزداری در ۲۵ هزار هکتار از اراضی ملی در ۲۸ حوضه آبخیز تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا شریفی نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: هفت طرح گازرسانی روستایی و واحدهای تولیدی و کشاورزی در استان هفته دولت ۹۸ بهره‌برداری و گلنگ‌زنی می‌شود.

رضا محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۲۰ فقره پرونده تخلف با موضوع توزیع، گرانفروشی و عرضه گوشت مرغ در مرداد ۹۸ در این سازمان تشکیل شد.

خدابخش عرب معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: ۵۴۶ هزار و ۹۹۹ میلیون ریال برای افتتاح ۱۰۷ طرح عمرانی و تولیدی در استان به مناسبت هفته دولت هزینه شده است.

سعید هژبری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان روز پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره کل گفت: ۱۴ فضای ورزشی و آموزشی با زیر بنای ۱۷ هزار متر مربع و ۸۸ کلاس درس هفته دولت امسال در سمنان بهره‌برداری می‌شود.

سید محمد موسوی زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان روز پنجشنبه در نشست خبری در سالن جلسات این شرکت گفت: ۵۵ طرح برق‌رسانی با ۱۵۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه در هفته دولت ۹۸ در شهرستان‌های این استان افتتاح می‌شود.

علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: در آمد گمرک این استان در دولت تدبیر و امید نسبت به ۶ سال قبل از آغاز فعالیت آن، ۳۰۹ درصد افزایش یافته است.

مهدی قرائیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: امسال برداشت بیش از سه هزار تُن انجیر از باغ‌های استان پیش بینی شده است.

حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار سال گذشته برای انجام اقدام‌های پیشگیرانه از شیوع بیماری‌های واگیر دام و مشترک بین انسان و دام، پرداخت غرامت و خرید تجهیزات آزمایشگاهی به اداره کل دامپزشکی استان اختصاص یافت.

علام طرح های افتتاحی شامل ۱۰۷ طرح طرح در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی در شهرستان سمنان، ۳۶ طرح با بیش از ۲۳۱ میلیارد ریال اعتبار در آرادان، افتتاح ۱۲۲ طرح عمرانی توسط ۱۷ دستگاه اجرایی با صرف اعتبار ۳۲۷ میلیارد و ۴۴۲ میلیون ریال در دامغان، افتتاح۱۷۲ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در شاهرود، افتتاح ۱۱۰ طرح در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی در گرمسار،افتتاح ۹۱ طرح با اعتبار ۲۸۰میلیارد ریال در میامی، افتتاح ۴۸ طرح در مهدیشهر و افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۴ طرح در سرخه بخشی از مهمترین خبرهای اقتصادی استان سمنان در هفته دولت در هفته گذشته بود.

فرهنگی

گشایش سینما سیار شهمیرزاد در سالن آمفی تئاتر خورشید این شهر عصر جمعه با حضور سیروس الوند کارگردان اهل شهمیرزاد، علی جعفری و نوید کوهبر معاونان اجرایی انجمن سینمای جوانان ایران و مسئولان و هنرمندان و مردم این شهر با اکران فیلم «دست های آلوده»، تامین اعتبار مورد نیاز برای چاپ ۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، راهیابی نمایشنامه «اسفندیار هم آری» از مجموعه تئاتر هنرمندان دامغان به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی در مریوان از جمله خبرهای مهم فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اجتماعی

افتتاح نخستین مرکز پیشگیری و درمان سنگ‌های ادراری در استان سمنان به همت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در شهریور ماه امسال، راه اندازی مرکز تحقیقات نانوذرات بیولوژیک در پزشکی عصر دوشنبه با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی در دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، اعلام افتتاح ۱۳۲ طرح بهداشتی، درمانی و زیرساختی با اعتبار یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید، آغاز ساخت خانه‌های جدید برای مردم روستای حسین‌آباد کالپوش در مکان جدید با حضور مردم و مسوولان، برگزاری جشن انجیر از محصولات اصیل سمنان، از مجموعه برنامه‌های «سمنان شهری در باغ» با هدف ترویج فرهنگی گردشگری طبیعی و معرفی فرآورده‌های مختلف این محصول ارگانیک، روز پنجشنبه با حضور مسوولان، شهروندان و باغداران این شهر در بوستان کوشمغان، از مهمترین خبرهای اجتماعی استان سمنان در هفته گذشته بود.

رضا محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۲۰ فقره پرونده تخلف با موضوع توزیع، گرانفروشی و عرضه گوشت مرغ در مرداد ۹۸ در این سازمان تشکیل شد.

جان باختن یک تن و مجروح شدن سه در اثر برخورد خودروی تاکسی سمند و سواری پیکان در محور دامغان- ساری از مهمترین حوادث استان سمنان در هفته گذشته بود.

افزایش ۱۱۸ درصدی کشف مواد مخدر در چهار ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان سمنان، پلمب سه سفره‌خانه متخلف و صدور اخطاریه برای ۱۱ واحد سفره‌خانه در شهرستان سمنان و کشف ۱۱۴ دستگاه قاچاق تولید ارز دیجیتال در گرمسار  از مهمترین خبرهای انتظامی استان سمنان در هفته گذشته بود.

ورزش

برپایی بزرگترین نمایشگاه فرهنگی- ورزشی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، یکم تا چهارم شهریور ۹۸ در بوستان شقایق سمنان با ۷۰ غرفه در حوزه ورزش و جوانان و مشارکت بخش دولتی و سمن‌ها در چهار بخش ورزش‌های همگانی ویژه خانواده‌ها، قهرمانی، مهیج و فرهنگی و جوانان، برگزاری مرحله‌اول لیگ برتر بدمینتون بانوان کشور روزهای دوم و سوم شهریور در سالن آکادمی شاهرود، دیدار تیم‌های شهرداری سمنان و دریانوردان بوشهر، از چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ساحلی، با پیروزی تیم سمنانی از مهمترین خبرهای ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.