حجت‌الاسلام عباس امینی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی حسینیه اعظم مدرسه قلعه، به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای هیات دولت اشاره کرد و ادامه داد: هیچ مسئولی نباید به مردم برای ارائه خدمات منت بگذارد. 

وی به اقتصاد و فرهنگ  به عنوان دو مقوله بسیار مهم کشور اشاره کرد و افزود: هیچ جایی از کشور بی‌نیاز از فرهنگ نیست اما اکنون مشکلات اقتصادی و رفع آنها به‌ یکی از اولویت های اصلی کشور تبدیل شده است.

خطیب جمعه شاهرود خاطرنشان کرد: رونق تولید و توجه به شعار سال باید موردتوجه جامعه قرار گیرد، در اقتصاد نیازمند نقشه راه کوتاه‌مدت و میان‌مدت هستیم. 

امینی تصریح کرد :  مردم باید نسبت به استفاده و حمایت از تولید داخلی تعصب داشته باشند.

وی تولیدکننده را رزمنده خط مقدم جنگ اقتصادی عنوان کرد و افزود:  گاهی سرمایه‌گذار به‌جای هفت‌خوان ۷۰ خوان را طی می کند که این مشکلات تولیدکننده را از فعالیت اقتصادی بیزار می‌کند، توجه به جنگ اقتصادی از سوی بانک‌ها و دستگاه های اجرایی باید مورد توجه قرار گیرد.

امینی بابیان اینکه امروز فعالیت های مربوط به بخش مسکن ۷۰رشته و شغل را فعال می‌کند یادآورشد: دولتمردان باید به این امر توجه کنند که فعال شدن بازار مسکن چقدر می‌تواند در رونق تولید مؤثر باشد.

وی افزود: جهت‌گیری برای توسعه کشور نه بر مبنای سرمایه‌داری بلکه عدالت و ریشه‌کنی فقر است و لزوم مبارزه با جنگ فرهنگی باید الویت مدیران باشد. 

امام جمعه شاهرود ادامه داد: معتقد به بستن فضای فرهنگی کشور نیستیم اما با ولنگاری مخالفیم مدیران باید نسبت به مسایل جامعه  حساس بوده و در کارهایشان پیوست فرهنگی داشته باشند.

امینی بابیان اینکه دولتمردان باید مراقب باشند تا حاشیه‌سازی نکنند ،گفت:  تلاش‌ها به دو شرط حرکت جهادی و نیت خدایی عملیاتی می‌شود که در صورت تحقق برکت را زیاد و موانع را برطرف می‌کند.

وی یادآورشد: موضوع اصلاح بانک‌ها در چند دولت مطرح اما تاکنون عملیاتی نشده است.

۷۳۵۹/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.