سید محسن طباطبائیان، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در راستای مزیت های حوزه باغبانی و منابع آبی موجود، توسعه باغ در اراضی رها شده و عایش منطقه کلاته رودبار انجام شد. 

وی ادامه داد: این اراضی که بیش از ۱۹۰ هکتار را شامل می شود، هر چند سال یکبار زیر کشت گندم، جو و یونجه می رفت که با اقدام های انجام شده، به باغ تبدیل شده است. 

طباطبائیان تصریح کرد: زردآلو، سیب، گلابی و آلو، از عمده محصولات کشت شده در این باغ ها است، احداث استخر ذخیره آب برای این باغ ها در دستور کار قرار گرفته است تا بتوانیم از آب موجود نهایت بهره برداری را داشته باشیم. 

وی اضافه کرد: از محل اعتبارات ملی، بیش از ٢٠ میلیارد ریال به منظور اجرای شبکه آبیاری تحت فشار به این طرح تعلق گرفته است. 

طباطبائیان به اختصاص یارانه تامین نهال به کشاورزان نیز اشاره کرد و افزود: بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار یارانه نهال نیز توسط جهاد کشاورزی به این طرح اختصاص یافته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دامغان گفت: این طرح با مشارکت بیش از ٣٣٠ سهامدار شرکت تعاونی پرتو کشت کلاته رودبار و اهالی این شهر که همگی از مالکان هستند، در دستور کار قرار گرفت.

شهر کلاته رودبار در ۴۵ کیلومتری شمال دامغان و در محور دامغان- گلوگاه قرار دارد. باغ های میوه شهرستان دامغان بیش از سه هزار هکتار است. شهرستان دامغان دارای بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که نزدیک به ۳۰ درصد از آن به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است.

۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است و پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.