مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان سمنان در نشستی با حضور حجت الاسلام شیری مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استانمدار سمنان معارفه شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا،منطقه سمنان در این آیین ضمن تجلیل از خدمات هفت ساله حجت الاسلام واحدی که اخیرا به عنوان مدیرکل اوقاف استان مرکزی منصوب شده حجت الاسلام تدینی به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان سمنان معارفه شد.

حجت الاسلام عبدالله واحدی در این آیین از افزایش روند ایجاد موقوفات جدید در استان خبر داد و گفت: در این هفت سال 534 موقوفه جدید در استان سمنان ثبت شده است.

وی ادامه داد: در سال 91 و در آغاز مدیریت من در این اداره کل چهار هزار و 322 موقوفه در استان وجود داشت که امروز به پنج هزار و 481 موقوفه رسیدند.

مدیرکل پیشین اوقاف استان سمنان بیش از 20 درصد کل موقوفات استان در این هفت سال ایجاد شده اند.

وی از بروزرسانی اجاره بهای موقوفات استان خبر داد و افزود:  اجاره پایین موقوفات همواره یکی از مشکلات این بخش و از توصیه های نماینده ولی فقیه در سازمان و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بوده است

واحدی از رشد 3.5 برای درآمد موقوفات در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با تلاش های مستمری که صورت گرفته درآمد موقوفات استان سمنان در سال 97 به سالانه 3 میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به اختلافات اداره کل اوقاف و منابع طبیعی در ارتباط با 15 هزار هکتار از زمین های این استان ادامه داد: با اقدامات حقوقی و تفاهمنامه ای که در این ارتباط صورت گرفت 9500 هکتار از این اراضی به اداره کل اوقاف برگشت و مابقی نیز سهم انفال الهی و به مدیریت منابع طبیعی استان درآمد.

مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان از نهادینه سازی تدوین طرح جامع برای بقاع متبرکه و امامزادگان استان خبر داد و اظهار کرد: در سال 91 تنها سه امامزاده استان دارای طرح جامع بودند اما امروز 93 طرح جامع برای امامزادگان و بقاع متبرکه استان به نگارش در آمده و به تصویب رسیده است.

وی از تلاش برای ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: در مجموع با برنامه ریزی که در این حوزه صورت گرفت درآمد امامزادگان و بقاع متبرکه استاناز یک میلیارد و 800 میلیون تومان به افزون بر 5 میلیارد تومان رسید و به سه برابر افزایش یافت.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.