محمدرضا کشاورزیان در گفت و گو با ایرنا علت اصلی آتش سوزی ها را عوامل انسانی دانست و گفت: از آنجا که بیشتر آتش سوزی ها سطحی هستند،برای خاموش کردن آن ها باید از آب و خاک موجود در مراتع استفاده کرد، برای این منظور گروه های اطفاء حریق در بخش ها و روستاهای نزدیک مراتع با حضور مردم محل تشکیل می شود.

 وی افزود: پایگاه اطفاء حریق مجن در محل آتش نشانی این شهر راه اندازی شده و به دستگاه فلکسی‌بک ، آتش‌کوب ، بیل ، شن کش و ظرف های آب 10 لیتری تجهیز شد.

کشاورزیان ابراز امیدواری کرد، با تاسیس این پایگاه ، هماهنگی و ساماندهی نیروهای مردمی و سازمانهای مردم نهاد در عملیات های اطفاء حریق جنگلها و مراتع بیشتر و خسارت های ناشی از آتش سوزی ها به حداقل برسد.

 وی خاطرنشان کرد : از مهم‌ترین اقدامات در بحث پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های شهرستان فرهنگ‌سازی و آموزش مردم به ویژه جوامع محلی است که با همکاری‌ها، دلسوزی و کمک سازمان‌های مردم‌نهاد در این راستا گام‌های موثری برداشته شده است.

کشاورزیان با اشاره به این که اداره منابع طبیعی شهرستان حمایت‌های خود را از این حرکت ارزشمند دریغ نخواهد کرد، افزود: موضوع کاشت و یا حفاظت از درخت و جنگل در آموزه‌های دینی ما از اهمیت بالایی برخوردار است و تلاش در راستای حمایت ازآن جزو وظایف اصلی  این اداره و همه نهادها و جوامع محلی می باشد.

از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.

1023/6167

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.