سید حسن میرعماد عصر شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به افزایش قیمت مرغ در مرداد ۹۸ در کشور با وجود مصوبه ستاد تنظیم بازار، افزود: قیمت گوشت مرغ در استان سمنان برخلاف استان‌های مجاور ۱۲۹ هزار ریال است.

وی با اشاره به تولید تخم مرغ به میزان مناسب در سمنان، بیان کرد: این مساله نیز در استان سمنان وضعیت مطلوب و کاهش قیمت داشته و با قیمت هر کیلوگرم ۶۹ هزار ریال در مغازه‌ها به مردم عرضه می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بالغ بر ۱۱ میلیون جوجه ریزی در این استان انجام شده است.

به گفته وی، در فروردین ۲ میلیون و ۶۰۰ قطعه، در اردیبهشت ۲ میلیون و ۱۰۰، در خرداد ۲ میلیون و ۴۰۰، در تیر ۲میلیون و ۸۵۰ و از ابتدا تا شانزدهم مرداد در حدود یک میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان سمنان انجام شد.

میرعماد تاکید کرد: با وضعیت جوجه ریزی در استان و به همین نسبت در کشور، روند کاهشی قیمت گوشت مرغ پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: مرغداری‌ها باید مرغ ۴۰ روزه به بالا را وارد بازار کنند و در صورت توزیع و عرضه نکردن به بازار مصرف، تعزیرات وارد عمل می‌شود.

میرعماد یادآور شد: بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ قطعه مرغ حدود سه هزار تُن مرغ بالای ۴۳ روزه در واحدهای مرغداری این استان موجود است که با تمهیدات لازم کمبودی در این حوزه وجود نداشته باشد.

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان تاکید کرد: اگر نیاز بازار در شهرستان‌ها برطرف نشد، پیشنهاد می‌شود در صورت لزوم ارسال مرغ زنده به خارج از استان ممنوع شود.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.