اسماعیل ادهم عصر شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: از نظر شاخص سوادآموزی در رده سنی۶ سال و بالاتر، ۹۱ درصد از جمعیت کل استان باسواد هستند که از این حیث سمنان در رتبه سوم کشور بعد از تهران و مازندران قرار دارد.
وی اضافه کرد: از نظر شاخص باسوادی در بازه سنی ۱۰ تا ۴۲ ساله‌ها، ۹۷ درصد از جمعیت استان سمنان باسواد هستند که از این نظر هم سمنان در رتبه سوم کشور قرار دارد.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در استانِ ۷۰۲ هزار نفری سمنان بی‌سواد هستند، ادامه داد: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر برابر با ۱۵.۵ درصد از بی سوادان استان را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد.
ادهم ابراز داشت: در سال‌های گذشته برای باسواد کردن افراد در شهرها و روستاهای استان سمنان قدم‌های جدی برداشته شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ بی‌سوادی در استان سمنان باید ریشه کن شود یا به کمترین میزان ممکن برسد.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد : ۱۱.۵ درصد برابر با یک‌هزار و ۵۸۰ نفر از مجموع بی‌سوادان استان را زنان و۶.۶ درصد را مردان تشکیل می دهند.

در سال ۱۳۵۵ حدود ۵۷ درصد از جمعیت ۲۴۰هزار نفری استان سمنان باسواد بودند و در سرشماری ۱۳۹۵ از جمعیت ۷۰۲ هزار نفری حدود ۸.۵ درصد بی سواد شناسایی شدند.
۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.