شهید شاه‌حسینی، فرزند حسن، بیستم مهر ۱۳۴۱ در روستای میقان از توابع شهرستان شاهرود  در خانواده‌ای  مومن متولد شد.

این شهید والامقام، در کار کشاورزی، دامداری و باغداری با دل و جان به پدرش کمک می‌کرد و خستگی در وجودش معنا نداشت و ادب و تربیتش از او چهره دوست داشتنی در بین هم سن و سالانش ساخته بود.

این شهید جلیل القدر دبستان و دوره راهنمایی را در میقان گذراند و برای تحصیلات دبیرستان روانه قلعه نوخرقان در شهر بسطام شد و چون وسیله نقلیه نبود، با دوچرخه رفت و آمد می کرد.

شهید شاه‌حسینی به خاطر کمک به پدر مجبور شد سه سال آخر در مدرسه شریعتی شاهرود درس بخواند و در تمام مدت تحصیل نمرات خوبی می گرفت.

این شهید بزرگوار دیوان شاعرانی مثل حافظ و مولوی و کتاب های شهید مطهری را با شوق می خواند. در برف و یخ زمستان نمازش بین راه هم ترک نمی‌شد. مقید به شرکت در نماز جماعت، خواندن نماز شب و رعایت حلال و حرام بود.

شهید شاه حسینی در سال ۱۳۵۶ در اوج درگیری‌ها با نظام ستم شاهی، به عنوان یک جوان انقلابی تلاش بی وقفه اش را آغاز کرد و در یکی از اقدامات مبارزاتی خود نیروهای ژاندارمری قلعه نو او را شناسایی کردند و مورد ضرب و جرح قراردادند.

وی،  بعد از گرفتن دیپلم، در مرکز تربیت معلم امام خمینی(ره) گرگان پذیرفته شد و در رشته ادبیات ادامه تحصیل داد و در سال ۱۳۶۳ در مدارس راهنمایی روستاهای ابرسج و کلاته خیج منطقه بسطام، مشغول به کار شد و ۶ ماه به تدریس مشغول بود، اما هنگامی که حضور خود را در میدان نبرد لازم دید، تدریس را رها کرد و با خانواده و فرزند ۲۰ روزه اش وداع کرد و در بیست و پنجم دی سال ۱۳۶۳ به عنوان تک تیرانداز عازم جنوب شد.

شهید شاه‌حسینی  سرانجام پس از یک ماه نبرد در شرق دجله، بیست و پنجم اسفند ۱۳۶۳،در عملیات بدر، بر اثر جراحات وارده به کاروان شهدا پیوست.

پیکر مطهر شهید شاه‌حسینی پس از تفحص، در اسفند ۱۳۷۳، به زادگاهش برگشت و در کنار دیگر دوستان شهیدش جای گرفت.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.

با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

۷۳۴۲/۶۱۰۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.