علی سعدالدین روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا) استان سمنان در آستانه روز خبرنگار افزود: همکاری ایرنا با اداره کل گمرک استان در سال‌های گذشته بسیار مطلوب بوده است و انتشار مطالب در این خبرگزاری با رویکرد ملی و به دور از رویکردهای جناحی منتشر می شود.

مدیرکل گمرک استان سمنان ادامه داد: برخی از خبرگزاری و مطبوعات در انتشار خبرها جناحی عمل می کنند که این امر باعث نشر مطالب غیرواقعی در جامعه می شود.

سعدالدین تصریح کرد: بیان مسایل مربوط به مردم، دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید با انتشار اخبار موثق نشان از عملکرد مثبت ایرنا به عنوان رسانه رسمی و ملی است.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماه گذشته میزان صادرات از گمرک سمنان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت، اضافه کرد: گمرک به عنوان سازمان ارزآور با وجود تحریم‌ها در رونق اقتصادی کشور عملکرد خوبی داشته است.

سعدالدین تصریح کرد: افزایش صادرات از گمرک سمنان در سال ۹۸ نشان از بی اثربودن تحریم ها بر واحدهای تولیدی و صنعتی سمنان به نسبت دیگر استان‌های کشور است.

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: این اداره کل با وجود فشارهای خارجی در خدمت تولید و صنعت است و با همدلی می توان از این شرایط سخت اقتصادی عبور کرد.

هفدهم مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان در سال ۱۳۷۷ روز خبرنگار نامگذاری شده است.

تعداد عناوین رسانه‌های چاپی محلی استان سمنان در سال ۱۳۵۷ در استان سمنان هفت نشریه بود که این تعداد در سال گذشته به ۷۹ نشریه افزایش یافت؛ تعداد عناوین رسانه‌های چاپی کشوری در سال ۱۳۵۷ در این استان از سه نشریه به ۷۰ نشریه در سال ۹۷ افزایش یافت.

هیچ رسانه‌ الکترونیکی غیربرخطی در سال ۱۳۵۷ در استان سمنان وجود نداشت و در سال ۹۷ تعداد این نوع رسانه به چهار مورد رسید.

تعداد پایگاه های خبری از یک خبرگزاری در استان سمنان در سال ۱۳۵۷ به فعالیت ۱۴ پایگاه در سال گذشته رسید و تعداد دکه‌های روزنامه فروشی استان سمنان از ۱۵ دکه در ابتدای انقلاب به ۳۲ دگه در سال ۹۷ رسید.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.