سردار غلامرضا جلالی عصر پنجشنبه در پایان سفر یک روزه خود به سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از مهمترین موضوع ها در پدافند غیرعامل در استان سمنان حل مشکل آب است.
وی با بیان این که هر گونه مشکلات زیست محیطی به لحاظ دانش فنی قابل حل است، ادامه داد: مشکلات زیست محیطی برای انتقال آب به استان سمنان با کمک دانش فنی قابل حل خواهد بود.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: هیچ مانعی برای انتقال آب به استان سمنان قائل نیستیم و حل مشکل آب این استان باید در اولویت اول قرار بگیرد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برای حضور در رزمایش پدافند غیرعامل چهل سال اقتدار به سمنان سفر کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری 13 آذرماه امسال در سفر استانی به سمنان در دیدار مردمی که با مردم این استان داشت با بیان این که از نظر دولت تمام مسائل بحث انتقال آب از شمال کشور به استان سمنان حل شده است، گفت: از قبل مشکلاتی در این زمینه مطرح می شد که پیش بینی های لازم برای رفع آن انجام شد تا مردم این استان از آب سالم برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و صنعت برخوردار شوند و از نظر محیط زیستی نیز ضربه ای به منطقه و سایر استان ها وارد نشود.
وی افزود: از فردا صبح اگر سرمایه گذاری بخواهد برای انتقال آب از شمال به مرکز ایران و استان سمنان اقدام کند، دولت آمادگی دارد تا در مدت کوتاهی مجوزهای لازم را صادر کند و کارهای مطالعاتی این اقدام انجام شده است.
روحانی گفت: در عین حال نیاز داریم آب را از حاشیه کشور به مرکز ایران بیاوریم، آب مورد نیاز برخی از استان های کشور را از آب های جنوب، خلیج فارس و دریای عمان و آب برخی دیگر از استان های کشور را باید از دریای خزر تامین کنیم، این مساله ملی است و به همه نکات آن توجه شده است.
وی با اشاره به این که اجازه نخواهیم داد در جریان این کار به محیط زیست آسیب وارد شود و استان های دیگر کشور دچار مشکل شوند، افزود: در شورای عالی آب جلسه ای در این خصوص برگزار و با مسئولان محیط زیست و کارشناسان در این مورد تصمیم گیری های لازم انجام شد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.