عباسعلی طالب بیدختی روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی فرهنگی در سالن جلسات شورای شهر بیان کرد: هویت و ساختار محله‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌های یک شهر در طول سالیان سال به وجود آمده است.

وی تاکید کرد: نامگذاری خیابان‌ها، کوچه‌ها، گذرگاه‌ها و معبرهای جدید باید با توجه به هویت همان منطقه باشد.

طالب بیدختی با اشاره به اینکه کمیسیونی به منظور رسیدگی به نامگذاری‌ها باید تشکیل شود، افزود: تمام اسامی پیشنهادی برای مکان‌های جدید باید در این کمیسیون مطرح شود تا نام‌ها و اسامی خیابان‌ها، معابر و محله‌ها با فرهنگ و جایگاه تمدنی این شهر در توازن باشد.

تاثیر فضاهای فرهنگی در رونق اقتصادی

محمد همتی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر سمنان نیز در این جلسه ضمن ارائه چگونگی طرح گذر فرهنگ و هنر، اظهار کرد: توجه به حوزه فرهنگ و بهره‌مندی هنرمندان و مردم از فضاهای فرهنگی در نوع نگاه، روش، تغییر رفتار،  فرهنگ شهروندان و به ویژه در رونق اقتصادی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری رویدادهای فرهنگی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و در نظر گرفتن تمامی جوانب است، بیان کرد: برنامه‌های اجرایی باید برای هر سلیقه‌ای لذت‌بخش باشد و پس از تصویب در شورای شهر به اجرا گذاشته شود.


شورای شهر به امور اجرایی ورود نمی‌کند

عباس آل بویه نایب رئیس شورای شهر سمنان نیز با اشاره به پرهیز شورا از ورود به مسائل اجرایی گفت: از وظایف شورای شهر برنامه‌ریزی و قانونگذاری است و نباید در مسائل اجرایی دخالت کند.

این عضو شورا افزود: شورای شهر در چارچوب قانون باید به نظارت‌ بر فعالیت‌ها و مدریت شهری بپردازد.

وی بر تغییر و تحول در ساختار برنامه‌ریزی‌ها و قابلیت اجرایی سیاست‌ها تاکید کرد.

شهرداری نباید پاسخگوی مسوولیت دیگر بخش‌ها باشد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان نیز اعضای شورا را نمایندگان مردم خواند و گفت: اعضای شورای شهر از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند و هیچ نهاد دولتی و حاکمیتی غیر از خود مردم نمی‌تواند آن‌ها را قضاوت کند.

عباس بابایی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات داخلی است، بیان کرد: نگاه به بافت نرم فرهنگی، نگاه ویژه‌ای است که متاسفانه بسیاری از مدیران آن را در اولویت قرار نمی‌دهند.

وی، پیشرفت عمرانی شهر را قابل قبول دانست و بیان کرد: به دلیل ورود شهرداری و شورای شهر در بسیاری از کارهای اجرایی، وظیفه دیگر دستگاه‌های اجرایی به شهرداری محول شده است.

وی افزود: شهرداری نباید تاوان پاسخگونبودن دیگر دستگاه‌های اجرایی را پس بدهد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان ادامه داد: زیرساخت‌های اصلی در رویدادهای فرهنگی فراهم نیست و هنوز هم جای خالی سالن بزرگ آمفی تئاتر که از مصوبات سفر ریاست جمهوری به سمنان بود احساس می‌شود.

تشکیل دبیرخانه رویدادهای فرهنگی و استفاده از ظرفیت نخبگان و موثران شهر، گزارش اساسنامه تشکیل باشگاه ورزشی شهرداری بر اساس قوانین و مقررات مربوطه از دیگر موارد مورد بررسی در کمیسیون فرهنگی شورای شهر سمنان بود.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.