غلامرضا کاتب عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود ادعای آمریکا مبنی بر مذاکره، اما شاهد این موضوع هستیم که دکتر ظریف سردار دستگاه دیپلماسی کشور ایران که پیشانی مذاکره‌ها بود، مورد تحریم ایالات متحده قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد:  این رفتار دوگانه آمریکایی‌ها به طور کامل متناقض با اصول دیپلماسی و حقوق بین المللی است و مگر می‌شود دنبال مذاکره بود ولی مسئول دیپلماسی و مذاکره کننده را تحریم کرد.
کاتب تصریح کرد: آمریکایی‌ها مذاکره‌های قبلی را برهم زدند و اکنون به دنبال مذاکره دوباره هستند و در این رفتار با دروغگویی و فریب، دکتر ظریف را تحریم می کنند، البته نمایش و سریال‌های تکراری تحریم و فشار حداکثری آمریکایی‌ها بر ایران هیچ کاربردی ندارد.
نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران با رویکردها و ابتکار خود فضای منطقه‌ای و بین‌المللی را به دست گرفته و این سریال‌های تکراری را بی‌اثر خواهد کرد. 
نماینده گرمسارو آرادان در مجلس شورای اسلامی  اضافه کرد: در ظاهر این نوع تحریم‌ها برای تأثیر بر رفتار ایران و در عمل بستن درِ مذاکره است که این امر نشان از ضعف دیپلماسی آمریکا است.
آمریکا عصر چهارشنبه هفته گذشته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم ها قرار داد و دلیل این اقدام، تبعیت ظریف از دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران عنوان شده است.
گفت وگوهای رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با رسانه های خارجی به ویژه در سفر اخیر به نیویورک که برای شرکت در نشست های سازمان ملل متحد انجام شد، خشم مقامات آمریکایی به ویژه مایک پمپئو و  «تیم ب» را برانگیخت به گونه ای که وزیر خارجه آمریکا، محدودیت های ترددی برای ظریف اعمال کرد اما با وجود این محدودیت ها، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به درخواست های چندین رسانه آمریکایی پاسخ مثبت داد و با زبان منطق و استدلال، ادعاهای دروغین مقامات کاخ سفید، رژیم صهیونیستی و همچنین سعودی ها را برملا ساخت.
ظریف پیشتر (سوم تیر) که احتمال تحریم او را مطرح کرده بودند، در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بود: «هر کس که من را می‌شناسد می‌داند که من یا خانواده‌ام ملکی در خارج از ایران نداریم. من شخصاً حتی حساب بانکی هم در خارج از ایران ندارم. ایران کل زندگی و تنها تعهد من است. بنابراین، من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.»
۷۳۳۹/‌۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.