سرهنگ عبدالله حسنی روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید نوری شهرستان شاهرود، کامیونت حامل یک میلیون و ۱۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق را متوقف کردند.

وی اظهارداشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور تشدید برخورد با سودجویان این حوزه، ماموران ایستگاه بازرسی شهید نوری شاهرود کنترل خودروهای حمل بار و محموله‌های ترانزیتی را با جدیت در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران بامداد روز گذشته هنگام ایست و بازرسی در پلیس راه شاهرود- میامی در محور اصلی تهران- مشهد به یک دستگاه کامیونت دستور ایست دادند که راننده پس از توقف چند ثانیه‌ای، اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه پس از تعقیب پنج کیلومتری، ماموران خودرو را متوقف کردند، تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو یک میلیون و ۱۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد.

وی گفت: بنا بر اظهار کارشناسان ارزش این محموله سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

به گفته سرهنگ حسنی، راننده خودرو که محموله را از ورامین به مقصد مشهد بارگیری کرده بود، پس از معرفی به مرجع قضائی با قرار وثیقه ۱۰ میلیارد ریالی راهی زندان شد.

توقیف کامیون حامل ۱۱۱ راس گوسفند قاچاق

حسنی ادامه داد: ماموران پاسگاه انتظامی فولادمحله شهرستان مهدیشهر نیز کامیون حامل ۱۱۱ راس گوسفند قاچاق به ارزشی بالغ بر ۲ میلیارد ریال را متوقف کردند.

وی اظهار داشت: حضور موثر پلیس در محورهای مواصلاتی به ویژه جاده های کوهستانی از جمله مهمترین عوامل برقراری نظم و امنیت در این نقاط است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: در همین راستا و با هدف برخورد مناسب و به هنگام با قاچاق، ماموران انتظامی مهدیشهر در قالب برنامه ای منسجم به نظارت و کنترل ترددها در محورهای مواصلاتی این شهرستان می‌پردازند.

وی تصریح کرد: ماموران پاسگاه انتظامی فولادمحله این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل دام مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر خودرو را متوقف می‌کنند.

این مسئول انتظامی ادامه داد: در بازرسی از خودرو ۱۱۱ راس گوسفند که بدون هیچ مدرک و مجوز قانونی از شمال کشور به مقصد شهرستان گرمسار بارگیری شده بود، کشف شد.

حسنی، ارزش این محموله را بنا بر اظهار نظر کارشناسان امر بالغ بر ۲ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: راننده خودرو به مرجع قضائی معرفی و دام قاچاق نیز به اداره دامپزشکی تحویل شد.

سال ۹۷ به منظور تحقق منویات رهبری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با کمک نیروی انتظامی کالای قاچاق به ارزش ۵۴۹ میلیارد ریال در استان سمنان کشف شد که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ حدود ۲۶۲ درصد افزایش داشت.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.