مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: شناسایی استعدادها و ظرفیت موجود در کشور برای رسیدن به خود اتکایی علمی و آموزشی از موثر ترین نقش های جهاد دانشگاهی است.

 مهدی جمال در آستانه فرارسیدن سی و نهمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه سمنان گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و پژوهشی در کشور نقش بسزایی در تولید علم و فناوری دارد و همچنین نقش مهم و تأثیرگذاری در رسیدن به خوداتکایی علمی و آموزشی در کشور داشته است.

وی افزود: توسعه امور فرهنگی، گسترش طرح های کاربردی، تربیت وآموزش نیروی متخصص و شایسته برای تصدی پست های مدیریتی در کشور برای تحقق امر شایسته سالاری در کشور از مهم ترین وظایف جهاد دانشگاهی در کشور است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه مهمترین رسالت نهادهای دانشگاهی با وجود منابع انسانی موجود در کشو ر ،  آموزش است ، مهمترین رکن دانشگاه ها را آموزش و تربیت نیروهای زبده و خلاق دانست و ادامه داد: وجود کلمه جهاد این رسالت را در این حوزه دوچندان می کند. جهاد دانشگاهی می تواند نهادی برای تربیت مدیران و مسئولین آینده کشور باشد و زمینه تجربه و کار آموزی را برای جوانان باز بگذارد .

جمال اضافه کرد: با توجه به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب که خطاب اصلی آن به جوانان کشور بود و با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب ضرورت جوانگرایی در این برهه از زمان بیش از پیش احساس می شود، با توجه به انگیزه و خلاقیتی که در جوانان جهاددانشگاهی وجود دارد می تواند در این مسیر گره گشای جوانان باشد .

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته نهادهای انقلاب اسلامی، برخورداری از فرهنگ جهادی است، فرهنگ جهادی را می توان مجموعه‌ای از سرمایه‌های فکری و ارزشی دانست که بر رفتار اجتماعی انسان اثر می‌گذارد. امروزه هیچ سازمانی بدون توجه به نیروی انسانی و نقش سازنده آن در ارائه خدمات، قادر به ادامه حیات نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تصریح کرد: با تأکید بر ظرفیت های علمی و توان بالای استان سمنان در نخبه پروری، جهاد دانشگاهی در زمینه آموزشی، پژوهشی و علمی می تواند قدم های مثبتی را در حوزه استان سمنان بردارد.

جمال اظهار داشت: ظرفیت های علمی، پژوهشی و آموزشی زیادی در جهاددانشگاهی وجود دارد که می تواند گره گشای بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه باشد، همسوسازی آموزش تخصصی و دانشگاهی نیروی انسانی با نیازهای جامعه ، ایجاد گفتمان سازی و هم اندیشی در حوزه های فرهنگی با پرپایی کرسی های آزاد اندیشی با ضرورت تأکید بر هویت ایرانی و اسلامی جوانان کشور ، کاربردی کردن علوم با برگزاری دوره های مختلف کار آموزی و ایجاد کارگاه های آموزشی ، ایجاد ارتباط با دانشگاه ها و مدارس برای زبده سازی نیروهای جهادی برای شایسته سالاری و تجربه ورزی نیرو های جوان برای تصدی پست های اجرایی ، تقویت رویکرد کار جهادی در دستگاه های اجرایی استان و تشکیل اتاق خلاقیت و کارآفرینی برای تسهیل در اشتغال جوانان در شرایط فعلی می تواند از سوی جهاددانشگاهی دنبال شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.