ییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را گامی بلند در توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی – اسلامی و نیز تقویت و کاربردی سازی زیرساخت های فرهنگی و هنری دانست .

به گزارش ایسنا-منطقه  سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، رضا مهدیان در نشست با روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری و کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، گفت: فرهنگ پویای ایرانی اسلامی در هر یک از شهرهای ایران جلوه های ویژه ای دارد .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود افزود: این فرهنگ ظرفیت‌های متمایزی برای توسعه فرهنگی هنری، اجتماعی و اقتصادی فراهم آورده و می‌تواند شناسایی و تقویت شود تا هم زمینه‌های رشد و بالندگی تازه‌ای پیدا کند و هم نقش واقعی خود را در ارتقای مادی و معنوی زندگی مردم ایفا کند .

وی ادامه داد: با توجه به سند چشم انداز ١٤٠٤، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب به مردم ایران، اصول و ضرورت‌های تعالی بخشیدن به فرهنگ و هنر و سبک زندگی مردم مبتنی بر توجه به ظرفیت‌های درونی و بومی را به خوبی روشن کرده است .

مهدیان تصریح کرد: بر این اساس معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را با لحاظ اهمیت نگاه آینده محور و آزمایشی در جهت توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی – اسلامی و تقویت و کاربردی سازی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری موجود در حمایت از طرح‌های خلاقانه برآمده در بستر‌های محلی و بومی مطرح و به اجرا گذاشته است .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، با بیان اینکه گام نخست این مسیر شناسایی داشته‌ها، ظرفیت‌های انسانی، فرهنگی و طبیعی مناطق مختلف کشور است، افزود: هر شهر بر مبنای گزارش‌هایی که ارائه می‌دهد و برنامه‌هایی که تدوین می کند مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و به عضویت یک شبکه خلاق فرهنگ و هنر در می‌آید .

وی ابراز امیدواری کرد:  با همکاری دستگاه‌های اجرای شهرستان بتوان در معرفی شهر شاهرود با قدمت بالای تاریخی و فرهنگی به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر موفق عمل کند .

وی گفت: پرونده هر شهر در زمینه های فرهنگی و هنری که با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضاء شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان انجمن‌های فرهنگی و هنری شهر ارائه می شود مبنای شرکت در این طرح است .

مهدیان به اهداف اجرای این طرح در کشور اشاره کرد و افزود: کمک به برنامه ریزی برای توسعه پایدار، مشارکتی و مبتنی بر رویکرد آزمایشی در شهرها و مناطق فرهنگی ایران و کشف؛ جذب و پرورش فعالیت ها و حمایت از پیشنهادهای نو، خلاقانه، اثربخش و پایدار بومی از اهداف اجرای طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر است .

وی افزود: ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی و بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی- اسلامی، تمرکززدایی در امور فرهنگی و هنری و تقویت ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ، تبادل تجربه‌ها و دانش بومی در میان شهرهای ایران و توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و کمک به بهبود کسب و کارهای فرهنگی هنری و صنایع خلاق از دیگر اهداف اجرای این طرح است .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان شاهرود امیدواریم با راه‌اندازی این کارگروه شاهد معرفی شهر شاهرود به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر باشیم .

وی عنوان کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی در اجرای این طرح می‌تواند به راه‌اندازی و فعالیت کارگروه ویژه آن نیز کمک شایانی کند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.