نویسنده کتاب با بیان اینکه بیش از پنج سال جمع آوری «اغذیه فرهنگی» زمان برده است در گفت وگو با ایرنا افزود: کتاب اغذیه فرهنگی امسال در یکهزار شماره به صورت کشکول فرهنگی، مدیریتی و اخلاقی به رشته تحریر درآمده است. 

مهدیان، راه و رسم زندگی با کلمات قصار را به عنوان یکی از مهمترین هدف‌های چاپ این کتاب دانست و افزود: رعایت برخی از آداب به انسان کمک می کند تا شان و منزلت اجتماعی ارتقا یابد .

وی از اهداف دیگر تحریر کتاب را گامی بزرگ در راستای آداب اخلاقی ،فرهنگی واجتماعی دانست و تصریح کرد : باید و نبایدهایی در جوامع وجود دارند که چگونگی آنها در هر فرهنگی تابع نظام ارزش ها و باورهای جامعه است.

نویسنده کتاب که چاپ این ‌مجموعه را دغدغه‌ای برای ترویج آداب فرهنگی خوب جامعه دانست، تصریح کرد : در راستای توسعه فرهنگی باید اقدام جدی صورت پذیرد.

مهدیان تصریح کرد: کتاب دیگری در جهت گام های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی آماده چاپ است.


بخشی از کتاب

«نفرت»

نفرت بر یکایک اندام های تن اثر می گذارد، چون وقتی نفرت می ورزید، یکایک اعضای بدن خود را به فعالیتی منفی وامی‌دارید و تاوان آن را به صورت روماتیسم، آرتروز، کشش دردناک و التهاب اعصاب و هزاران مرض دیگر پس می دهید . زیرا اندیشه های اسیری در خون اسید تولید می کنند و همه این بلاها از آن جهت بر سرتان می آید که می پندارید جنگ از آن شماست و خود وارد پیکارمی شوید آن را به «بازوی بلند» خدا نمی سپارید.

کتاب «اغذیه فرهنگی » در ۲۷۴ صفحه و با قیمت ۳۰۰ هزار ریال روانه بازار کتاب شده است.

۷۳۵۷/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.