یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت که تبادلات مالی مربوط به مواد غذایی و دارویی بر اثر تحریم‌ها دچار مشکل شده است .

احمد همتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اظهارات اخیر برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران مبنی بر اینکه تحریم‌ها علیه ایران مشمول غذا و دارو نمی‌شود، گفت: اروپا در این زمینه کاملا هماهنگ با آمریکا عمل می‌کند و در واقع هر کسی نقش خودش را انجام می دهد ولی موضوع روشن این است که هدف آنها ایجاد مشکل اقتصادی برای ایران است .

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: حداقل چیزی که در مورد غذا و دارو می‌توان گفت این است که وقتی تبادلات مالی به راحتی انجام نمی‌شود و وعده‌های اروپا مثل اینستکس و مواردی مثل آن انجام نشده بنابراین تمام فعل و انفعالات اقتصادی از جمله تبادلات مالی مربوط به مواد غذایی و دارویی هم دچار مشکل خواهد شد و طبعاً در وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی اثر می گذارد .

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از یکی دو سال قبل پیش بینی‌هایی صورت گرفته تا مشکلات مربوط به تحریم‌ها به حداقل برسد ولی عملاً خیلی از مبادلات مربوط به مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی هم دچار چالش‌هایی می شود که ناشی از تحریم‌های آمریکا و همراهی اروپا و آمریکاست و آنها باید در این باره پاسخگو باشند .

همتی در پایان با بیان اینکه وجود مشکلاتی در زمینه تبادلات مالی بر همه بخش‌ها اثرگذار است، تاکید کرد: همانطور که جمهوری اسلامی برنامه خودش را آغاز کرده اگر این روند ادامه داشته باشد طبعا تعهدات ایران نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.