یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: فعلاً در کشور مشکل تامین دارو نداریم و افزایش قیمت جدیدی را هم شاهد نبوده‌ایم.

اکبر ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در خصوص وضعیت دارو در کشور از نظر کمی و قیمت آن، اظهار کرد: یک سری داروها در داخل تولید می‌شود که در این خصوص مشکلی وجود ندارد، اما برخی داروها وارداتی هستند که عده‌ای طبق گفته وزیر بهداشت ارزهای در اختیارشان را در زمینه واردات دارو خرج نکرده‌اند و عده‌ای هم که با ارز 4200 تومان دارو وارد کرده‌اند به آن مقصد نهایی که باید با همین قیمت دارو را به دست مصرف کننده برسانند نرسانده‌اند که این موضوع در حال بررسی است.

وی افزود: کمیته‌ای در وزارت بهداشت و درمان تشکیل شده است که 5 نفر از نمایندگان مجلس در این کمیته عضو هستند تا این مسائل را رصد کنند تا این مباحث شفاف سازی شود و اگر مشکلاتی وجود دارد به کمیسیون بهداشت و مجلس ارائه دهند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: معوقاتی که بیمه‌ها به مراکز درمانی دولتی و خصوصی و همچنین خیریه‌ها داشتند در جلساتی مقرر شد تا قسمتی از این معوقات پرداخت شود و سازمان تأمین اجتماعی هم در این خصوص قول‌هایی داده است که 60 درصد هزینه‌هایی که بیمارستان‌ها انجام می‌دهند پانزدهم ماه بعد دریافت کنند و 40 درصد باقی مانده را هم به شکلی مدیریت کنند که زودتر از قبل داده شود تا این معوقات جبران شود.

ترکی تصریح کرد: فعلاً در کشور مشکل دارو نداریم و افزایش قیمت جدیدی را هم شاهد نبوده‌ایم. برخی از داروهای بیماران خاص در داخل تولید می‌شود و بخشی از آن نیز در خارج. ممکن است برخی از خانواده‌ها برای تأمین هزینه این داروها با مشکل مواجه باشند که ردیف بودجه ویژه‌ای که شامل بیماران خاص باشد در بودجه سال 98 در نظر گرفته شده که البته کافی نیست. باید حمایت‌های بیمه‌ای برای تأمین این داروها داشته باشیم تا مشکلات مردم برای تأمین هزینه دارو حل شود.

کد خبرنگار: 13040


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.