محسن احمدی جمعه در حاشیه بازدید از دوره آموزشی گلف سبک بهکاپ که به همت هیات گلف شهرستان شاهرود با حضور خانواده های علاقمند در زمین چمن شهرداری برگزار شد، به ایرنا گفت: حدود ۱۰ تا ۱۲ کورس مینی گلف برای پارک بانوان شاهرود طراحی شده است.

وی یکی از وظیفه های شهرداری را توجه به امور فرهنگی و ورزشی دانست و اظهار داشت: برگزاری ورزش های همگانی در بوستان ها و فضاهایی که برای فعالیت های متنوع ورزشی در محیط شهری ایجاد شده، حمایت از تیم های حرفه ای حاضر در لیگ های مختلف ورزشی، در اختیار گذاشتن فضاهای ورزشی برای برگزاری مسابقات و تمرین تیم ها از جمله این اقدامات است.

شهردار شاهرود با اشاره به ایجاد زمینه برای دسترسی آسان و بدون هزینه علاقمندان به ویژه جوانان و نوجوانان به ورزشی با ایجاد فضاهای ورزشی در بوستان ها، یادآور شد: این کار ابتدا در بوستان های شهدای محراب و شهرک ولیعصر انجام شد و هم اکنون در چهار بوستان دیگر در حال اجرا ست.

احمدی اضافه کرد: علاوه بر این در پنج بوستان در حال ساخت شهرداری نیز از ابتدا فضاهای ورزشی پیش بینی شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در این راستا شهرداری مصمم بود به ورزش هایی که با وجود علاقمندان بسیار، کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند کمک کند و به همین دلیل پس از مراجعه هیات گلف شهرستان شاهرود، از آنجایی که ورزشکاران این رشته فضای مناسبی برای تمرین نداشتند، زمین چمن مصنوعی شهرداری در اختیار آنان قرار گرفت.

گلف ورزشی قدیمی است که خاستگاه آن به سده پانزدهم میلادی در کشور اسکاتلند بازمی گردد. قوانین رسمی این رشته ورزشی در سال ۱۷۴۴ نوشته شده و ۱۰ سال بعد نخستین باشگاه گلف جهان هم در اسکاتلند راه اندازی شد.
ایرانیان حدود ۲ قرن بعد از آن با ورزش گلف آشنا شدند. انگلیسی ها نخستین زمین گلف کشور را در شهر مسجد سلیمان ساختند که پس از خروج آنان به ایران واگذار شد. فعالیت در این رشته ورزشی به تدریج در ایران گسترده شد تا سال ۷۴ که فدراسیون گلف به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.
علاوه بر گلف، چهار انجمن وودبال، بهکاپ، کروکت و مینی گلف هم زیرمجموعه فدراسیون گلف ایران هستند. هرکدام از این رشته ها به شکلی جداگانه و با قوانین و ابزارهای مختلفی بازی می شوند که در میان مردم کمتر شناخته شده هستند.

7359/6167

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.